Gå till innehåll

Visa upp ditt skrivbord (f.d. SkrivbordsTråden)


Recommended Posts

  • Svar 804
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

Har funnit ännu mer skrivbordsteman till Windows 7. Bl.a. från denna sida http://www.ithinkdiff.com/windows-7-themes/ Jag visar nu upp dagens skrivbordsbild som ser ut så här. Det verkar finnas mer skrivbordsteman till Windows 7 än det gjorde till föregångaren Vista och XP.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Minns ni Windows 98? Det gör jag mycket väl för det var alltid kul med deras klassiska tillägg Plus! Och alla dessa skrivbordsteman. Nu har jag lyckats fått tag på dem klassiska teman till just WIndows 7. Bl.a. Traveling = Resande och Windows 98 temat och även originalljuden till dem. Ni skulle direkt känna igen det tema jag ska visa upp nu.

//DAson

Redigerad av DAson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows 7 är ju ganska populärt så då ska jag visa upp mitt Windows 7 moddade XP. Jag har ju gjort det ett antal ggr så jag vet hur am nmodifierar Windows filerna bara man är försiktig så att inget går fel men när man moddar Windows filerna så skapas alltid en backup av originalfilen. Här är mitt senaste mästerverk!

//DAson

Redigerad av DAson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter VistaMizer kommer SevenMizer och där finns det lite av verja i version 1.1.0.0. Laddade ned det och installerade och insåg direkt att detta blir min favorit tema framöver. Temat SevenMizer 1.1.0.0 innehåller Bootscreen, Logonscreen (Windows 7 Home Basic). SevenMizer 1.1.0.0 bygger på just Windows 7 Home Basic. Skärmdumpen som jag visar upp är en blandning av SevenMizer 1.1.0.0 + mina Windows 7 moddar. T.o.m. Windows 7:s originalljud.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Hur fick du till temperatur och datumgadgeten?

Jäkligt snyggt så här i juletider.

John

Hej

Egna små program jag gjort i C#. Inga sidebargadgets tyvärr, annars skulle jag dela med mig.

Vädergadgeten gör en screenscrape från Yahoos vädersida och "lånar" bitmaps och värden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Egna små program jag gjort i C#. Inga sidebargadgets tyvärr, annars skulle jag dela med mig.

Vädergadgeten gör en screenscrape från Yahoos vädersida och "lånar" bitmaps och värden.

Å från Kalsta ä han og

Det jag tänkte säg att det finns ett program man kan ladda ner från nätet som gör att samma funktioner... men kommer inte på vad det heter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Å från Kalsta ä han og

Det jag tänkte säg att det finns ett program man kan ladda ner från nätet som gör att samma funktioner... men kommer inte på vad det heter

Du tänker nog på Rainmeter, till det finns det massor med skins och gadgets. http://rainmeter.net/RainCMS/

Lite juliga wallpapers i alla fall: http://www.graphicmania.net/50-funny-christmas-wallpapers-to-celebrate-your-holiday/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snyggt Wallpaper JoWa. Det kommer från ett mycket känd LP Ralph Lundsten´s Universe. Finns med på CD:n In Ralph Lundsten´s Universe. Nytt fräscht skrivbord ska jag visa upp med ett extra tillägg till höger. En Sidebar för att styra det mesta med.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tycks om mitt. Passar nog bättre med ett annat Wallpaper på mitt Skrivbord. hittade ett som passade perfekt.

//DAson

Redigerad av DAson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med dig det var inte så snyggt den bilden. Hittade något som passar bra, gillar rymden lite som ni ser.

//DAson

Redigerad av DAson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...