Gå till innehåll

Visa upp ditt skrivbord (f.d. SkrivbordsTråden)


Recommended Posts

  • Svar 804
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

Se detta snygga tema till Windows 7 som jag fann på en sida som jag har som favorit. Om det är någon/några som frågar vad sidan heter så kan jag tipsa om den. Temat heter Neon och den är väldigt bra gjord. Temat innehåller också 4 olika bilbilder som skiftas automatiskt. Men jag valde ett som ni säkert kommer att känna igen, säger inget mer ni får se bilden istället.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har gjort ett eget tema med wallpaper och ljud. Passar bra tycker jag och eftersom att jag gillar Amerikanska bilar så är Pontiac ett favoritmärke på vad det gäller bilar.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade ett tema som heter Streams of Light och den kan ni se i Screenshoten som kommer sedan. Jag fann ännu mer teman på en sida som heter Stuffheaven och den vill jag gärna dela med mig. http://stuffheaven.com/ På den hemsidan kan ni ladda ned allt från Wallpaper, teman m.m. Men jag fann Streams of Light nån annanstans men jag kommer inte ihåg vart men det kan ha varit Deviantart ta en titt där så kanske ni hittar Streams of Light. Jag fastnade direkt för det temat och kommer nog inte att byta på ett tag.

//DAson

Redigerad av DAson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Kommer ni ihåg exakt hur Windows XP såg ut och med dess klassiska temat Luna. Fann ett till Windows 7, men det är väl ingen som bryr sig om det XP är ju 8 år gammalt men det funkar än. Men iaf så visar jag upp temat som heter Luna Aero.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den finns inte där ju

Den ligger ju under Windows tydligen

"Den"?... du skriver ju själv... det är TRE stycken: uxtheme.dll, themeui.dll, themeservice.dll Dom ligger i System32-mappen!

Det är bättre om du använder en sk "Uxtheme-patcher"

// Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken version skall jag ha eller har du någon länk till nyaste versionen?

Tycker du ska använda Universal Theme Patcher

Kan ladda ner här!

Den är enkel att använda & pålitlig, finns för både x64 och x86.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkar kanon men det verkar som om jag har använt det förut för det var inga filer som det behövde göras något med... Men nu kan jag använda 3:dje parts theman, Återkommer med resultat under helgen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är inget speciellt med mitt skrivbord men det bygger på Vista Ultimate och temapacket heter VistaMizer som nu har kommit i version 3.6.0.0. Jag har fixat till ett passande Wallpaper till temat.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Manneman & PCGuiden har ni några bra tips på hur man får tag på snygga teman till XP. Skulle vara kul med mer sånt för jag tycker är kul och modda XP och det vet Manneman redan.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...