Gå till innehåll

Visa upp ditt skrivbord (f.d. SkrivbordsTråden)


Recommended Posts

Mac vs Vista då. Vilken är bäst?

Båda är bra...poängen är att man kan få nåt som är mycket bättre som är gratis men kräver då

lite mer arbete... Jag skulle hursomhelst aldrig välja en MAC pga ännu fler låsningar än MS.

Men nu är vi Off-Topic. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 804
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

Båda är bra...poängen är att man kan få nåt som är mycket bättre som är gratis men kräver då

lite mer arbete... Jag skulle hursomhelst aldrig välja en MAC pga ännu fler låsningar än MS.

Men nu är vi Off-Topic.   

Låsningar på vilket sätt? Man kan köra Windows Vista på en Mac om man inte gillar OS X.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Båda är bra...poängen är att man kan få nåt som är mycket bättre som är gratis men kräver då

lite mer arbete... Jag skulle hursomhelst aldrig välja en MAC pga ännu fler låsningar än MS.

Men nu är vi Off-Topic. 

Låsningar på vilket sätt? Man kan köra Windows Vista på en Mac om man inte gillar OS X.

Har inte testat mac, men i windows behövs ju patcher för att kringå filskydd mm om man vill modda. I linux så är det bara att sätta igång, där fungerar ju skyddet på ett annat sätt, lättare att kringå för användaren, svårare för malware. Stösta problemet är ju vad man skall välja, möjligheterna är ju (nästan) oändliga.  ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här mitt nya Xp till vista projekt

Welcome Center

welcome2gr.jpg

Mitt skrivbord

main1cc.jpg

ToolTip

tooltip0wi.jpg

Start menyn

startmeny6so.jpg

Hårddiskar

hdd3qe.jpg

Datorns egenskaper

properties7oh.jpg

Media Center

mce4vj.jpg

jag är inte riktigt klar men snart så  ;D btw har 62 processer som utgör 375mb ram minne  :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Här är mitt Vista... har börjat modda lite och kommit fram till att det är betydligt lättare och säkrare att modifiera GUI´n i Vista... bara man klurat ut alla omvägar kring användarrättigheter osv...*pust*

Har ändrat bakgrunden på inloggningen till gamla fina "Auora" precis som bakgrunden på skrivbordet... mycket snyggare... Vet inte hur man tar screenshot på inloggningen, dock. Även modifierat Välkomstcenter från det fula gröna till lite snyggare blått från Longhorn M6 (Vista i Alfa-stadium).

// Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som kör med vista:

Hur har ni fått bort texten längst ner till höger på skrivbordet:

"Windows Vista

Utvärderingsversion, built 6000"

Man måste hacka en fil.

Vi gjorde det i det gamla vistaforumet. Jag vet inte om Stenis har kvar det?

Jag hittade hur man gör på Neowin, men det ser ut som dom tagit bort det nu när alla betor och RC:ar är över.  :(

http://www.neowin.net/forum/index.php?showforum=162

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha..

Jag har letat som en tok på sidan men jag hittar inget!

Eller du menar att dom har tagit bort tweaket på sidan också? Eller att att texten inte finns med i huvud taget på färdiga vistor på skrivbordet?

(Kan vara jag som är seg i huvet ikväll..)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

--------------Jag har svårt att komma in i den här tråden pga alla j_fla bilder.-----------------

Sök efter filen user32.dll.mui

Du ska rota omkring där så du har alla rättigheter, full behörighet. (kommer inte ihåg vad det heter. Hoppas du fattar) (högerklicksmenyn va de)

Döp om till user32.dll.mui.old.

Klistra in den patchade user32.dll.mui som jag bifogar.

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som kör med vista:

Hur har ni fått bort texten längst ner till höger på skrivbordet:

"Windows Vista

Utvärderingsversion, built 6000"

Man kan ju köpa Vista också...*L*... eller hur?

Inga Vista Beta eller RC-versioner kan uppdateras via Windows Update längre, så det kan ju vara lönt att införskaffa sig Vista juh...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, ja hade precis kört ccleaner. Ingen cache vettu.  :D

Du måste bli ägare till filen innan du kan byta namn. En massa pill. (högerklicksmenyn)

Tala om hur det gick.

:)

Jag har en fil i system32 som heter user32.dll. Det är den filen eller?

När jag sedan ska skapa behörighet får jag fram att åtkomst är nekad, den vill inte ge med sig.. Ska man in i kontrollpanelen och ändra behörighet på något sätt istället eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

den är in english va?

System32en-us eller nått i den stilen. INTE den som ligger i system32. Och det är INTE user32.dll. De ska va user32.dll.mui

Etit: Bortaget av mig själv.  :-[

För att bli ägare. Det är en massa pill. Du hittar en lista där. Du ska ännu djupare, en flik eller knapp, kommer inte ihåg. Du hittar en hel rad med flikar. Börja där. Sen går du tillbaks till det första stället och kollar. Om du har gjort rätt så är du ägare, eller kan ändra i den första listan.

Som sagt, det är en massa pill. Håll på tills det funkar.  ;)

(Eller gör som Manneman säger. Mycke bättre.  :D )

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, nu har jag hittat rätt och inställningarna för behörighet är också fixade MEN när jag ska ersätta den gamla filen med den nya så står det att filen används av något annat program. Så det går inte! damn, Hur vet man vilket program som använder detta och stänga av det.

EDIT: JO nu funkade det!

Tack Fiskalen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...