Gå till innehåll

Internet Explorer slutar svara [LÖST]


grinders

Recommended Posts

Tjena!

Är det nån mer som får hela tiden meddelande efter att ha öppnat Internet Explorer 7 som " Internet Explorer har slutat svara " ? Nästan varenda hemsida som man går inte på slutar alltså svara.Började få såna felmeddelande idag och vet inte vad detta kan bero på.

Tacksam för svar.

/grinders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Lasseska

Jo frågan har varit uppe några gånger tidigare, problemet verkar vara att senaste Adobe Flashplayer är boven i dramat.

Jag har samma problem i IE7, men kör nu med Foxen istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har oxå samma problem med internet explorer, den fryser sig och går man då in under start/problemrapporter så finns det en lösning från Adobe om att man kan ladda hem ngn fix. Har provat att göra så som det står, men det hjälpte nada, samma problem. Har suttit flertal ggr med supporten på Microsoft ang detta men de vill inte erkänna att det är ett problem med Vista. Hade jag vetat det innan så hade jag haft kvar xp, bara en sån sak att på fodralet så står det att man kan uppgradera från Windows 2000, Windows XP eller Windows Vista men det nämns ingenstanns att man inte kan uppgradera från XP Pro och det vet dom om på Microsoft, men de vill inte ta tillbaka Vistan inte butiken heller i och med att förpacknngen är bruten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade jag vetat det innan så hade jag haft kvar xp, bara en sån sak att på fodralet så står det att man kan uppgradera från Windows 2000, Windows XP eller Windows Vista men det nämns ingenstanns att man inte kan uppgradera från XP Pro och det vet dom om på Microsoft, men de vill inte ta tillbaka Vistan inte butiken heller i och med att förpacknngen är bruten.

Måste tyvärr meddela att problemet förekommer även i Windows XP fast inte så ofta som på Vista.Adobe har för några månader sen fått en rapport om just det men de verkar inte bry sig så mycket.

/grinders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mm precis, för min flickvän använder Vista och jag XP och jag ser att problemet förekommer mycket OFTARE på Vista än på XP, så jag rekommenderar starkt bytta till XP du kommer inte bli besviken inte bara om IE, utan om allt annat på XP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, sicket skitsnack!

Tror ni Microsoft sitter och gör en mjukvara som inte fungerar på sitt eget OS? Det är ju uppenbarligen något plugin eller liknande som inte fungerar ordentligt. Att det kommer mer på Vistan beror ju inte på att Vista är sämre, utan på att man inte gjort detta plugin med tanke på Vista.

Kör man mjukvara som är gjort för Vista fungerar det hur bra som helst. Men jag bryr mig inte om detta egentligen, gör vad ni vill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, sicket skitsnack!

Tror ni Microsoft sitter och gör en mjukvara som inte fungerar på sitt eget OS? Det är ju uppenbarligen något plugin eller liknande som inte fungerar ordentligt. Att det kommer mer på Vistan beror ju inte på att Vista är sämre, utan på att man inte gjort detta plugin med tanke på Vista.

Kör man mjukvara som är gjort för Vista fungerar det hur bra som helst. Men jag bryr mig inte om detta egentligen, gör vad ni vill.

Har jag sagt att Vista är sämre och att problemet ligger på Microsofts axlar? Tvärtom , Adobe Flash 10 som kanske inte 100% utvecklad till Internet Explorer i Vista. Och var inte så arg - alla vet att XP är bättre i vilket fall som helst.

/grinders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick detta problem i oktober förra året (i samband med uppgraderingen av Adobe Flash Player) och precis som Iellec56 hämtade jag också hem den där fixen som skulle ordna till problemet. Problemet kvarstod dock ett tag - för att sedan försvinna helt trots att jag har använt datorn varje dag de sista 2 månaderna - d v s fram tills IDAG. Nu har IE låst sig ett flertal gånger, och det är inte utan att jag undrar om det är ett nytt fenomen det handlar om - jag bävar! Tilläggas ska att jag kör Vista original - alltså ingen uppgradering /mvh Ankie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena!

Är det nån mer som får hela tiden meddelande efter att ha öppnat Internet Explorer 7 som " Internet Explorer har slutat svara " ? Nästan varenda hemsida som man går inte på slutar alltså svara.Började få såna felmeddelande idag och vet inte vad detta kan bero på.

Tacksam för svar.

/grinders

Jag började få detta problem med explorer några dagar sedan (jag har vista) och det sa att det som sagt tidigare var flashplayer som var boven och att jag skulle skaffa flashplayer 10 för att lösa det. jag gjorde det..fick installera skiten typ 10 gånger samt uppdaterade till explorer 8 tror jag det är och så funkade explorer i typ en dag men nu är det tillbaka att explorer stöter på ett fel och startas om eller stängs ner helt. sidor som behöver flashpayer säger fortfarande att jag ska uppdatera till ver 10 av flash player,vilket jag redan har.

Någon som vet hur man löser detta eller är jag så illa tvungen att ominstallera hela skiten?

Zoumi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag började få detta problem med explorer några dagar sedan (jag har vista) och det sa att det som sagt tidigare var flashplayer som var boven och att jag skulle skaffa flashplayer 10 för att lösa det. jag gjorde det..fick installera skiten typ 10 gånger samt uppdaterade till explorer 8 tror jag det är och så funkade explorer i typ en dag men nu är det tillbaka att explorer stöter på ett fel och startas om eller stängs ner helt. sidor som behöver flashpayer säger fortfarande att jag ska uppdatera till ver 10 av flash player,vilket jag redan har.

Någon som vet hur man löser detta eller är jag så illa tvungen att ominstallera hela skiten?

Zoumi

När det gäller flashplayer 10 så tror jag knappt någon har sluppit undan problem. Du kan prova att rensa helt från flash, med det speciellt framtagna avinstalleringsverktyget och sedan starta om datorn! Innan du installera flash igen så installerar du om IE8 om du vill ha den, eller så avinstallerar du och kör med IE7. Hur som helst så behöver detta vara fixat innan du installerar flashplayer igen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har jag sagt att Vista är sämre och att problemet ligger på Microsofts axlar? Tvärtom , Adobe Flash 10 som kanske inte 100% utvecklad till Internet Explorer i Vista. Och var inte så arg - alla vet att XP är bättre i vilket fall som helst.

/grinders

Varför tror du jag riktar mitt meddelande till dig?

mm precis, för min flickvän använder Vista och jag XP och jag ser att problemet förekommer mycket OFTARE på Vista än på XP, så jag rekommenderar starkt bytta till XP du kommer inte bli besviken inte bara om IE, utan om allt annat på XP.

<<< TEXT BORTTAGEN AV MODERATOR >>>

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det gäller flashplayer 10 så tror jag knappt någon har sluppit undan problem. Du kan prova att rensa helt från flash, med det speciellt framtagna avinstalleringsverktyget och sedan starta om datorn! Innan du installera flash igen så installerar du om IE8 om du vill ha den, eller så avinstallerar du och kör med IE7. Hur som helst så behöver detta vara fixat innan du installerar flashplayer igen!

Observera att deras verktyg inte alltid fungerar!

Jag har en Vista 64 bit och där fick jag manuellt plocka bort de filer som låg under Program/Makromedia.

Men sedan dess har jag inte haft låsning en enda gång. Det är nu nästan sex veckor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det gäller flashplayer 10 så tror jag knappt någon har sluppit undan problem. Du kan prova att rensa helt från flash, med det speciellt framtagna avinstalleringsverktyget och sedan starta om datorn! Innan du installera flash igen så installerar du om IE8 om du vill ha den, eller så avinstallerar du och kör med IE7. Hur som helst så behöver detta vara fixat innan du installerar flashplayer igen!

Tested fitt tips men problemet kvar står>_>

skulle en omformatering funka tro?

behöver ändå göra det för att ordna ljudet när jag spelar upp avi filer >_>

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tested fitt tips men problemet kvar står>_>

skulle en omformatering funka tro?

behöver ändå göra det för att ordna ljudet när jag spelar upp avi filer >_>

Jag rekommenderar att du skippar IE8 om du installerar om Windows. Vänta tills den är färdig och kommer på windows update!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle det inte vara lättare om Adobe gjorde en hotfix till problemet??? För det där var den mest kvalitativa smörja jag någonsin läst :blink:

Jag vet inte vart du hittar "smörjan"... ???

-För många flikar

-Klåpare till knådare på en site

- Internt klåperi i Flash.

-----------

- Hur man debuggar ledtrådar till Adobe

IE8 ger ju sedan Adobe högaktningsfult tusan i tills den är final. Tvivlar på att MS hjäper till med något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaja nästan lättare att skriva ett eget plugin som ersätter adobe än att följa deras tips.

Skiter högaktningsfullt i problemet just nu och hoppas det försvinner med tiden.

Men nog är det allt ******* sunkigt av adobe att inte betydligt snabbare åtgärdat detta med en fix.

Över and out!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har läst på Adobe forum att jätte många har samma problem och att just Vista med Internet Explorer 7/8 är värst drabbad av problemet. Dock verkar det som att Adobe bryr sig inte så mycket. Men lösningen är att avinstallera Flash Player 10 och installera tillbaka version 9 - då försvinner problemet totalt! :D

Ladda ner den stabila version här

/grinders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet kring Flash Player 10 kan vara lite lurigt på en del datorer.

1. Avinstallera Adobe Acrobat Reader 9,starta om datorn om ni har XP,för Vista behövs det ej. Installera istället version 8.1.3 av Adobe Acrobat Reader.

2. Hämta dom senaste uppdateringarna för Explorer 7 på windows updates. Har man IE8 behövs ingen uppdatering.

3. Installera sen nyaste Flash Player 10 version 10.0.12.36,finns den så installera över den.

4. Sen skall ni installera nya Javan version 6 update 12 på http://www.java.com/sv/

5. Sen bör ni öppna Java programet och gå till fliken avancerat,sen fliken diverse och bocka ur "placera java-ikonen i systemfältet och java quick starter"

6. Slutligen bör man köra CCleaner som rensar bort rest skräpet.

7. Nu skall allt vara frid och fröjd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...