Gå till innehåll

Meddelande om Dwwin.exe när jag stänger av datorn


Pavel

Recommended Posts

Sedan en tid tillbaka får jag upp följande tre meddelanden när jag skall stänga ner min dator. Först kommer dwwin. klickar jag ok så kommer dw15 och klickar jag ok på den så får jag drwtsn32.

dwwin.exe - The application failed to initilize because the windows stations is shutting down.

dw15.exe - The application failed to initilize because the windows stations is shutting down.

drwtsn32.exe - The application failed to initilize because the windows stations is shutting down.

När jag sitter uppkopplad mot nätverket på jobbet tar det upp mot 10 minuter att stänga ner men om jag är uppkopplad mot mitt nätverk hemma tar det max 1 minut:

Vad kan jag göra för att få bort dessa?

Tacksam för vägledning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dwwin.exe är jöö Dr Watson, "Microsoft Application Error Reporting" tool.

Den talar om att nåt annat är fel...

Men det är ju bara att stänga av den, så blir du ju också av med den irriterande Vill Du Skicka Felrapport till Microsoft?-meddelandet.

DenHärDatorn>Egenskaper>Avancerat>Error Reporting (längst ned i högra hörnet)

Klicka för BÅDA:

>Stäng av Error Reporting

>Men Meddela vid Kritiska fel.

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den är redan satt till disabled. Jag kan inte köra igång eller stoppa heller. Har det möjligen ngt med att jag nu sitter på företagsnätverket och vi har remote management osv. Jag kan inte heller komma åt brandväggsinställningar eller uppdatera virusdef. när uppkopplad. Varför uppkommer dessa från första början? Helt plötsligt kom det och nu strular det hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ju Remote Services för att mecka med sånt, men det är inget att gå in på nu, utan sitt vid maskinen ifråga när du letar fel.

Dr Watson - dwwin.exe - hoppar igång för att nåt prg eller service inte kan stoppas när du ska starta om Win, så isf måste du in i loggarna och leta efter VAD det är den inte kan stoppa.

Men det brukar inte vara nåt viktigt/brukar försvinna av sig själv efter nästa uppdatering av Win.

Mao inget att ödsla tid på, bara du blir av med Dr Watson ... :-)

En nödlösning kanske kan vara att helt enkelt döpa om dwwin.exe till dwwin.exe.OFF ...

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...