Gå till innehåll

Utorrent segar ned dator?


rt-head

Recommended Posts

har trassel med u toorent......? även om man stänger av u toorent efter att man använt det är dator jätteseg....tar evigheter att öppna ny sida i internet.

har senaste versionen av u toorent och vista ultimate. 64 bit....har inte haft detta poblem förut.?

startar man om datorn funkar den som den ska

tacksam för tips hur jag kan lösa problemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har trassel med u toorent......? även om man stänger av u toorent efter att man använt det är dator jätteseg....tar evigheter att öppna ny sida i internet.

har senaste versionen av u toorent och vista ultimate. 64 bit....har inte haft detta poblem förut.?

startar man om datorn funkar den som den ska

tacksam för tips hur jag kan lösa problemet?

Börja med att sänka din upload.. vid install snor den all din upload

har du 0.8 i upload..? så skriver du i talet "20". Mer har du inte råd med.

kent

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-> har du 0.8 i upload..? så skriver du i talet "20". Mer har du inte råd med.

Ähhhh, jag har 24/1, effektivt ca 20/0,850, jag kör med max satt på 90kb/s i uTorrent, och nu går det i ca 83kb upp, och jag är inloggad här och öppnar nya sidor så fort det skrivs nåt.

Så inte har det med det att göra inte.

Trots att jag har uppmätt hastighet på ca 20Mb när jag testa på Bredbandskollen, så får jag OFTA en nedladdningshastighet enl. uTorrent på ÖVER 23Mb, dvs en film tar runt 40 min.!

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-> har du 0.8 i upload..? så skriver du i talet "20". Mer har du inte råd med.

Ähhhh, jag har 24/1, effektivt ca 20/0,850, jag kör med max satt på 90kb/s i uTorrent, och nu går det i ca 83kb upp, och jag är inloggad här och öppnar nya sidor så fort det skrivs nåt.

Så inte har det med det att göra inte.

Trots att jag har uppmätt hastighet på ca 20Mb när jag testa på Bredbandskollen, så får jag OFTA en nedladdningshastighet enl. uTorrent på ÖVER 23Mb, dvs en film tar runt 40 min.!

/LbL!

Nej. Ger man bort all sin upload, så blir download straffad, då den skickar kontrollpaket via upload. (när han skall surfa)

Så har det alltid varit och kommer alltid att bli.

Sedan om just hans problem ligger där är en annan sak, men det är en klart trolig källa.

kent.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju datorn som blir seg, inte uppkopplingen, och det även efter att µTorrent har avslutats

Han skriver att "internet" blir segt.. och när han "avslutat".. är den verkligen avslutad?!

Okej, RT-head, SÄNK INTE din upload.. dela ut MAX.

kent

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han skriver att "internet" blir segt.. och när han "avslutat".. är den verkligen avslutad?!

Okej, RT-head, SÄNK INTE din upload.. dela ut MAX.

kent

”efter att man använt det är dator jätteseg” står det. ;)

Ja, är µTorrent avslutat, eller endast stängt (minimerat) medels ett klick på X-et?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

efter att man använt det är dator jätteseg står det. ;)

Ja, är µTorrent avslutat, eller endast stängt (minimerat) medels ett klick på X-et?

Men jösses, han säger:

"även om man stänger av u toorent efter att man använt det är dator jätteseg....tar evigheter att öppna ny sida i internet."

Den trögar på "internet" för honom!

Fråga två.. ÄR DEN VERKLIGEN AVSTÄNGD, undrar jag.

när folk "klickar bort" utorrent, fattar dom inte att den är minmerad.

Frågar igen.. är den verkligen avstängd?!

kent säger EOD.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-> Sänk max hastigheten för utorrent. Min kompis hade exakt samma problem.

LÄS innantill; Det är EFTER att uTorrent redan är STÄNGT, som detta händer!

/LbL!

står det inte: ÄVEN om man stänger av u toorent efter att man använt det är dator jätteseg....tar evigheter att öppna ny sida i internet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

står det inte: ÄVEN om man stänger av u toorent efter att man använt det är dator jätteseg....tar evigheter att öppna ny sida i internet.

Så står det visserligen men... Först och främst låter det helt otroligt att det skulle hjälpa och även om det gör det så känns det inte som en lösning på själva problemet utan som bäst en begränsning av det. Det är ju inte meningen att man ska tanka ner skitlångsamt medans man har uTorrent igång bara för att kunna använda datorn efter man stängt det, då är det ju något annat som är fel och bör åtgärdas. Tyvärr har jag nog ingen bättre lösning att komma med själv.

Det kan inte ha med "connections" eller vad det kallas att göra? Att uTorrent låser upp en massa sådana och att de inte släpps fria när uTorrent stängs och därmed fortsätter begränsa internetaccessen även efteråt? Om inte i datorn så kanske i någon hårdvarubrandvägg? Kan inget alls om sådant utan slänger mest ut det som en idé åt någon som begriper det bättre att utveckla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så står det visserligen men... Först och främst låter det helt otroligt att det skulle hjälpa och även om det gör det så känns det inte som en lösning på själva problemet utan som bäst en begränsning av det. Det är ju inte meningen att man ska tanka ner skitlångsamt medans man har uTorrent igång bara för att kunna använda datorn efter man stängt det, då är det ju något annat som är fel och bör åtgärdas. Tyvärr har jag nog ingen bättre lösning att komma med själv.

Det kan inte ha med "connections" eller vad det kallas att göra? Att uTorrent låser upp en massa sådana och att de inte släpps fria när uTorrent stängs och därmed fortsätter begränsa internetaccessen även efteråt? Om inte i datorn så kanske i någon hårdvarubrandvägg? Kan inget alls om sådant utan slänger mest ut det som en idé åt någon som begriper det bättre att utveckla.

Funka för min kompis med exakt samma problem...

Håller med dig om att det är en begränsning och inte en fullständig lösning. Men bättre än inget:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

som det skrivits i ovanstående inlägg, sänk antalet connections.

har du en router inkopplad? kan det vara så att den inte klarar connections,

alternativt att det maxar ut i tcp/ip?

har lite för dålig kunskap i torrent men hoppas det kan leda vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Ja tror de krånglar när man är ansluten till en viss dator....

Ja körde med Bit tornardo och fick samma fel ett par gånger. Va tvungen att starta om datorn. Sen bytte ja till utorrent och samma fel kom tillbaks efter ett tag. Processorn börja jobba helt i onördan. Så ja installerade om hela datorn och in med utorrent igen. Och ja har fått felet ett par gånger. Provade att stänga en torrent i taget och de hjälpte. Så ja får känslan av att de är nån dator där ute som man inte vill ha kontakt med. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Snacka om onördigt inlägg alltså. :P

Allvarligt, säkert nån sån där overflow-grej/virus. Minnet går upp och processorn jobbar.

Kunde råka ut för sånt i början men nu har nog µTorrent fungerat utan problem i över ett år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är känsla som är helt befogad, om du tankar piratmaterial..!
Snacka om onördigt inlägg alltså. :P

Jag tror inte du fattade vad jag försökte säga...! Du HAR kontakt med datorer som du inte vill ha kontakt med när du tankar piratmaterial! Det är tveklöst så, att antipiratorganisationerna kontinuerligt loggar vilka IP-nummer som tankar vad, och från vem! Med ledning av min tidigare aktivitet i div. fildelningsnätverk, vågar jag också påstå att dom ständigt försöker berika ditt system med div. spionprogram. Även regelrätta intrångsförsök noteras titt som tätt. Tro för all del inte att dom här organisationerna håller sig inom lagens råmärken.... dom arbetar paralellt med samma metoder som vilken hacker-liga som helst!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...