Gå till innehåll

Vad är detta för något!


Recommended Posts

Hej!

Den senaste dagarana dök upp en liknande ikon vid klockan på min bärbar datorn (winxp). Jag har försökt att hitta varifrån kommit men utan resultat.

När jag ställer musen på ikonen (det ser ut som en blå stjärna) står skatta äkta office, Det är konstigt, jag tror inte att det är från microsoft.

Jag frågar om någon har fått samma sak?

Tack!!!

Redigerad av Malou
Tråden flyttad till forumsdelen Microsoft Office:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Den senaste dagarana dök upp en liknande ikon vid klockan på min bärbar datorn (winxp). Jag har försökt att hitta varifrån kommit men utan resultat.

När jag ställer musen på ikonen (det ser ut som en blå stjärna) står skatta äkta office, Det är konstigt, jag tror inte att det är från microsoft.

Jag frågar om någon har fått samma sak?

Tack!!!

Hehe.. svara ärligt nu, ingen kommer att hänga dej för detta.

Har du en äkta XP.. men en "lånad" Office? (har aldrig sett office ropa "illegal" innan)

kent

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

En blå stjärna som är orange uppe till vänster?

Öppna Aktivitetshanteraren och leta efter WgaTray.exe. Den filen skall ligga i C:\WINDOWS\system32 och vara digitalt signerad av Microsoft Corporation (titta på Egenskaper, fliken Digitala signaturer).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Den senaste dagarana dök upp en liknande ikon vid klockan på min bärbar datorn (winxp). Jag har försökt att hitta varifrån kommit men utan resultat.

När jag ställer musen på ikonen (det ser ut som en blå stjärna) står skatta äkta office, Det är konstigt, jag tror inte att det är från microsoft.

Jag frågar om någon har fått samma sak?

Tack!!!

Hej Babe1! Visst kommer detta från MICROSOFT. Det är så att efter nya uppdateringar, så verifieras det i datorn om programvaran är äkta eller inte. Därför den blåa stjärnan.

Är det Office-programmet som det visas stjärna? :unsure:

Mvh/ sunshine

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Babe1!

Jag frågar om någon har fått samma sak?

Jajamen!

Jag uppgraderade mitt Officepaket 2003 till 2007 igår och stjärnan dök upp tills jag hade hunnit verifiera och fått godkännandet det som äkta Microsofts programvara.

Klicka på stjärnan och verifiera!

MVH Mickilina

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Babe1! Visst kommer detta från MICROSOFT. Det är så att efter nya uppdateringar, så verifieras det i datorn om programvaran är äkta eller inte. Därför den blåa stjärnan.

Är det Office-programmet som det visas stjärna? :unsure:

Mvh/ sunshine

Tack för svaret!

Ja, det var office paketen från min kompis. Men jag vill ta bort den blå stjärnan som sitter nära klockan (liksom en kinesisk polis).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret!

Ja, det var office paketen från min kompis. Men jag vill ta bort den blå stjärnan som sitter nära klockan (liksom en kinesisk polis).

Som sagt - har du ett officepaket med licensnyckel som du betalat för, eller fått med datorn så är det bara att verifeiera äktheten i officepaketet. Har du däremot en piratversion av ditt officepaket med lånad/stulen licensnyckel så är det inte bara ajabaja, utan även fy fy fy....

HAR du dock en äkta nyckel så är det bara att verifiera den och allt är frid och fröjd, såvida jag inte missuppfattat något nu alltså.....för då har jag offrat två minuter med bara svammel från min sida....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...