Nicklas Posted February 7, 2009 Share Posted February 7, 2009 I t.ex Save As dialogrutorna så finns det nästan längst upp 2 fält, till vänster är Breadcrumbs navigationen (tror det heter så) och till höger Sökfältet. Pekar man mellan dessa kan man ändra bredden på de 2 fälten. Men hur får man Windows att komma ihåg bredden till nästa gång dialogrutan kommer upp? Jag tycker Vista/Win7 dialogerna är bökiga att navigera i jämfört med XP's, men om jag åtminstone kunde få ha en bredare breadcrumbs ruta så skulle det underlätta att se vart jag sparar grejer så jag slapp känna mig osäker om det hamnade rätt varje gång. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted February 7, 2009 Share Posted February 7, 2009 Jag är ganska säker på att det inte går att få den att komma ihåg detta. Däremot kan man i Vista stänga av breadcrumbs-navigeringen men jag har inte testat detta i Win7. Om du vågar så får du gärna testa: http://mpj.tomaatnet.nl/AveNoBreadcrumb.zip Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted February 7, 2009 Author Share Posted February 7, 2009 Hmm, nä det är jag inte så sugen på, då blir det ju ännu värre. Jag ville ju ha den större så jag kan se vart jag är någonstans. :/ Det är lustigt att de tycker breadcrumbs bör ha ca 75% av utrymmet i Utforskaren medans i Save As dialogerna är det omvänt att den ska ha 25%. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts