Gå till innehåll

Bredbandskollen, hur tillförlitlig är den?


cjb

Recommended Posts

Är bredbandskollen verkligen att lita på?

Jag är lite tveksam på att uppgifterna verkligen stämmer, efter att ha kört testen 2 ggr får jag resultatet 32.31 Mbit/sek i nedladdning och 73.27 Mbit/sek i uppladdning och då sitter jag på en 30 Mbits ethernet lina i full duplex.

Finns ju ingen som blir gladare än jag om det tillförlitligt, men jag har nog aldrig varit med om att man ligger 110% resp 205% över det man skall ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om det alltid är riktigt trovärdiga uppgifter! Har själv ett abonnemang med 10mbit uppströms och 100mbit nedströms.

Får ca 12mbit uppåt och 80mbit ned.

Har iof som bäst legat på 7.61mbyte i sek i hämtnings hastighet och då går det undan :D

Kan också tillägga att det är trådlöst n draft

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det något i världen du ska lita på så är det ju bredbandskollen / annan benchmark. Detta är ju 100% praktisk prestandatest som visar din praktiska hastighet, vilken även är din riktiga. Allt den gör är ju att skicka diverse paket och ta tid på det och sen räkna ut, blir ju helt exakt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-> Jag får mera pålitligt resultat här, jämfört med andra tester,(typ Bredbandskollen och SpeedTest).

Vad baserar du det påståendet på ?? Att det stället skulle vara 'mer pålitligt' ??

Att du får högre siffror på 'ditt' ställe, eller vad då ??

Speedtest och Bredbandskollen visar ju ung. lika, medan den du skriver om visar ca 25% mindre nedhastighet, och inte klarar av att mäta hastigheten upp alls.

Min gissning är då att det är taskiga linor upp till Västerbotten och ned till Sthlm, och att du då har närmare till dem än till Sthlm.

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick samma på bredbandskollen och speedtest.mellan 24 och 25 download och 1-1,25 upload.Betalar för 24 ner och 1 upp (comhem) Men vet andra som har 50/10 på comhem och har det också.Men när det gäller att verkligen ladda ner något är det ingen större skillnad.Det beror ju på hur många som är inne på sajten man tankar från :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...