Gå till innehåll

Win7 Build 7022-rapport


Gäst fjamsetramsa

Recommended Posts

Installerade build 7022 igår och hittills har jag inte fått någon BSOD som jag fick med 7000, har för visso inte kopplat upp mig mot mitt nätverk och NAS-disk.

Installerade Kaspersky 8 beta vilket gick fint.

Saknar några skärmsläckare gentemot 7000.

Sedan fick jag inte upp det lilla fältet i IE 8 som frågar om man vill ladda hem filen, försökte installera Adobe Flashplayer men kunde inte detta.

Mer testning gentemot mitt nätverk följer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bygge 7022 ligger på min hårddisk nu och jag kan bara säga att det är riktigt kasst ;)

Visst har dom fixat buggen med FTP-klienten och det är jag väldigt glad över, men det är den enda buggfixen jag kan märka. Allt annat som fixats är bara testning av olika designer och sådant. Bygge 7022 är ju av winmain-kod och det märks otroligt mycket på användargränssnittet, här är så satans sjuka buggar i UI:n att jag svimmar baklänges! Dock tycker jag arbetet med Windows 7 går fram i en väldig fart och det är ett mycket bra OS, men jag rekommenderar absolut inte ett byte från Beta till bygge 7022! Det blir att vänta på RC 1 istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bygge 7022 ligger på min hårddisk nu och jag kan bara säga att det är riktigt kasst ;)

Visst har dom fixat buggen med FTP-klienten och det är jag väldigt glad över, men det är den enda buggfixen jag kan märka. Allt annat som fixats är bara testning av olika designer och sådant. Bygge 7022 är ju av winmain-kod och det märks otroligt mycket på användargränssnittet, här är så satans sjuka buggar i UI:n att jag svimmar baklänges! Dock tycker jag arbetet med Windows 7 går fram i en väldig fart och det är ett mycket bra OS, men jag rekommenderar absolut inte ett byte från Beta till bygge 7022! Det blir att vänta på RC 1 istället.

Det finns en anledning varför vissa byggen inte släpps till allmänheten/betatestare av just den anledning du nämner, sjuka buggar :) Officiella byggen genomgår massiv testning innan de släpps.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst fjamsetramsa

Bygge 7022 ligger på min hårddisk nu och jag kan bara säga att det är riktigt kasst

Visst har dom fixat buggen med FTP-klienten och det är jag väldigt glad över, men det är den enda buggfixen jag kan märka. Allt annat som fixats är bara testning av olika designer och sådant. Bygge 7022 är ju av winmain-kod och det märks otroligt mycket på användargränssnittet, här är så satans sjuka buggar i UI:n att jag svimmar baklänges! Dock tycker jag arbetet med Windows 7 går fram i en väldig fart och det är ett mycket bra OS, men jag rekommenderar absolut inte ett byte från Beta till bygge 7022! Det blir att vänta på RC 1 istället.

Lustigt...jag har haft alla versioner och denna är ju den absolut mest felfria hitills...men om man läser alla inlägg så verkar det som om det är olika problem på olika slags datorer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo fast nu så är jag inte en vanlig användare som bara kollar på fönsterna och är glad, utan jag programmerar ju på djupet med Win32 och märker helt fasansfulla visuella buggar och felaktigheter då. Idag lyckades jag tex se till så Windows Aero renderade alla fönster med vita fyrkanter och knapparna saknade innehåll och skuggor på fönster var typ 10 pixlar förskjutna på fel håll osv, helt enkelt sinnessjuka visuella buggar. Såg inget av det i bygge 7000.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst fjamsetramsa

Då förstår jag dej bättre...men jag är en vanlig användare liksom dom flesta andra som isåfall kan misstolka dina inlägg om hur kasst 7022 är:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...