Gå till innehåll

Diskplats för Vista?


LudwigN

Recommended Posts

Läste under "vanliga frågor om vista" att en installation borde hamna runt 15gig. Fick hem en ny dator från HP igår och har installerat den med det tillhörande vista home premium samt gjort recovery-skivor sen uppdaterat vista. Men till min stora fasa såg jag att de är över 30gig upptaget på c:. Kan ju inte tänka mig att all skit från hp tar så mycket plats? Känns som de ligger en massa installationsfiler kvar på c som inte används?

Tänkte även försöka krympa disken på vistas egna funktion men kunde bara få ner den till 113 gig som minst...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste under "vanliga frågor om vista" att en installation borde hamna runt 15gig. Fick hem en ny dator från HP igår och har installerat den med det tillhörande vista home premium samt gjort recovery-skivor sen uppdaterat vista. Men till min stora fasa såg jag att de är över 30gig upptaget på c:. Kan ju inte tänka mig att all skit från hp tar så mycket plats? Känns som de ligger en massa installationsfiler kvar på c som inte används?

Tänkte även försöka krympa disken på vistas egna funktion men kunde bara få ner den till 113 gig som minst...

Att göra sp1 permanent sparar ju en del plats... sök på forumet för att se hur man gör...

Du kan krympa c: till ca 50 GB och ha resten som lager om du vill

Se bild hur min disk är gjord... Har nu 25 Gb på Min c: Kan ju göra den mindre om jag tar bort Adobe Acrobat reader 9 och en massa andra program

post-9713-1234355013_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att göra sp1 permanent sparar ju en del plats... sök på forumet för att se hur man gör...

Du kan krympa c: till ca 50 GB och ha resten som lager om du vill

Se bild hur min disk är gjord... Har nu 25 Gb på Min c: Kan ju göra den mindre om jag tar bort Adobe Acrobat reader 9 och en massa andra program

Tack för tipset. men jag får det inte att funka..kom till "dos"-rutan där jag skrev "J" för att börja. då starta det men sen bara stängdes rutan ner efter ca 1min. Jag hade 35gig upptaget innan har 35.1 gig upptaget nu efteråt...sp1 är integrerat i mitt vista men det ska väl inte har någon betydelse...eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om sp 1 redan är integrerat så finns det inget att ta bort

tub

ok...

kan någon vänlig själ kortfattat förklara varför min c nu har 40 gig använt utrymme, men när jag markerar alla mappar i c (även dolda) blir det bara 23gig. misstänker att de är någon dum backupgrej som jävlas med mig..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...