Gå till innehåll

Hittar inte mitt trådlösa nätverk


Recommended Posts

Jag har suttit hemma nu efter jobbet i flera dagar och försökt få igång mitt trådlösa nätverk. jag har installerat alla drivrutiner till mitt nätverks kort (D-link DWL-G510) men jag hittar inte nätverket. Det är en stationär dator med Asus P5K Premium WiFi, 4 gb corsair minnen , Intel core 2 duo E5200 osv. jag kan inte förstå problemet ... jag har testat att stänga av det nätverks kort som sitter på moderkortet tänkte att det kanske kunde vara någon krock av nåt slag men det funkar inte har också testat med att plocka ur det andra. Det vägrar fungera känns som jag har gjort allt.. Jag vore väldigt tacksam för all hjälp jag kan få. Hjälp snälla ! jag sitter på min laptop nu så jag vet att det funkar här

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittar du andra nätverk i närheten eller inget alls?

dubbelkolla så att du har ditt SSID påslaget i routern, samt att du har valt en kompatibel nätverktyp, så den inte står på t.ex Super G, och du har ett B kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo jag har gjort de och båda är b och sen SSID är på(synligt) jag tycker det är bara jävligt skumt att det funkar en halv meter ifrån på den andra datorn jag vet inte det känns som man har testat allt, och har kollat så allt är aktiverat jag har till och med uppdaterat bios för det var någon som sa att det kunde hjälpa....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket operativsystem kör du?

Vilken brandvägg, antivirus etc har du

Om du har någon annan brandvägg än windows egna, har du inaktiverat windows brandvägg i "tjänster"

Om du kör XP, har du aktiverat Windows Wireless Zero Configuration i tjänster?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...