Gå till innehåll

Lokalt nätverk


Recommended Posts

post-8022-1234804576_thumb.jpgNär jag försöker reparera lokal nätverksanslutning får jag helt plötsligt upp meddelandet

"Reparationen kunde inte slutföras eftersom följande åtgärd inte kunde genomföras: NetBT rensas"

Jag kör WinXp sp3.

/bornor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

post-8022-1234804576_thumb.jpgNär jag försöker reparera lokal nätverksanslutning får jag helt plötsligt upp meddelandet

"Reparationen kunde inte slutföras eftersom följande åtgärd inte kunde genomföras: NetBT rensas"

Jag kör WinXp sp3.

/bornor

Kontrollpanelen / Nätverksanslutningar... högerklicka på "Anslutning till lokalt nätverk" och välj "Egenskaper". Dubbelklicka på "Internet Protocoll (TCP/IP)"... klicka på "Avancerat / WINS"... bocka i "Aktivera NetBIOS över TCP/IP". Förhoppningsvis löser det problemen! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kontrollpanelen / Nätverksanslutningar... högerklicka på "Anslutning till lokalt nätverk" och välj "Egenskaper". Dubbelklicka på "Internet Protocoll (TCP/IP)"... klicka på "Avancerat / WINS"... bocka i "Aktivera NetBIOS över TCP/IP". Förhoppningsvis löser det problemen! :)
Det är redan aktiverat och jag har kontrollerat det tidigare jag gjorde det igen men det fungerar tyvärr inte. :(
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta fenomen är helt riktigt och man kan stöta på problem om DHCP är aktiverat Dvs:att routern alt datorn ger ut en automatisk ip adress,det räcker med att nån annan dator i nätverket stängs av och startas om så kan detta problem uppkomma. Skriv in en fast Ip adress istället så undviks framtida problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...