Gå till innehåll

En fråga kring mailadress och användarkonto i xp.


Radium

Recommended Posts

Hej!

Mitt användarkonto som datoradministratör i xp är "kopplat" till en mailadress som jag inte använder.

Hur gör jag för att byta ut mailadressen som "hör till" användarkontot?

Denna mailadress visar sig t.ex. då datorn har stått i viloläge och återigen startar upp sig. Då anges hur många olästa mail som finns o.s.v.

Jag vill alltså byta ut denna mailadress som verkar vara kopplad till användarkontot. Hur gör jag?

Tacksam för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Logga in på användarkontot, öppna epostprogrammet... byt adress.

Se till att den gamla inte är standardadressen.

Jag är alltid inloggad med detta användarkonto. Jag vet inte hur man öppnar epostprogrammet? För det är väl inte Outlook du menar? Där är nämligen rätt adress registrerad.

Men det är alltså en annan adress som är förknippad med användarkontot (som jag redan är inloggad på), och hur exakt kommer jag åt den mailen för att sedan byta ut den? Förklara gärna i detalj för en som inte är så insatt i detta :-)

Tacksam för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skulle tro att du ska gå den här vägen.

Kontrollpanelen -> användarkonton -> Hantera nätverkslösenord.

Jag har prövat det, men finner ingen lösning. Vad kan man mer göra? Det måste väl gå att ändra vilken mail som ska vara ansluten till kontot?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vet inte exakt men en ide vore väl att ta bort adressen därifrån, och lägga till den du vill ha?

(vet inte vad, men är det så att det finns flera och dem heter olika saker inom parantes?)

eller detta kanske (om det finns)

Open User Accounts in Control Panel.

Click on your User account.

On the next screen you will see several options.

Click on the option Change my .Net Passport

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Mitt användarkonto som datoradministratör i xp är "kopplat" till en mailadress som jag inte använder.

Hur gör jag för att byta ut mailadressen som "hör till" användarkontot?

Denna mailadress visar sig t.ex. då datorn har stått i viloläge och återigen startar upp sig. Då anges hur många olästa mail som finns o.s.v.

Jag vill alltså byta ut denna mailadress som verkar vara kopplad till användarkontot. Hur gör jag?

Tacksam för svar.

Här är lösningen på problemet. Lite pillande i registret dock, så LÄS NOGA!:

http://support.microsoft.com/kb/304148/sv :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...