Gå till innehåll

Får inte fram hårddisk två


CGD

Recommended Posts

Har nu prövat Windows 7 64.

Kopplade loss alla mina ordinarie diskar och kopllade in två E-sata diskar. Har fungerat felfritt i XP.

Den ena disken var tom och den andra innehöll våra "Mina dokument". Jag installerade Windows 7 på den tomma. Men det är den andra som ger mig problem. Den finns med i diskhanteraren men den går inte att få upp ute i Windows. Mina DVD:er och USB minnet är däremot med.

Vad kan vara fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har bara vanligt inkopplade SATA - diskar, men när jag installerat win 7 x64 var det så här:

Av någon anledning fick inte en av partitionerna (som XP f. ö. ligger på) någon enhetsbokstav tilldelad, med resultat att den inte visades mer än i diskhanteringen och liknande. Om det är felet, ge den en bokstav så ska det fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

danielk ledde mig på rätt spår. Märkte inte att disk två inte hade någon enhetsbokstav. När jag tilldelat en bokstav så blev det omedelbart fart på disken. All information är kvar plus en ny katalog som heter Boot och två bya filer. Bootmgr och BOOTSECT.BAK. Är det Windows 7 filer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

danielk ledde mig på rätt spår. Märkte inte att disk två inte hade någon enhetsbokstav. När jag tilldelat en bokstav så blev det omedelbart fart på disken. All information är kvar plus en ny katalog som heter Boot och två bya filer. Bootmgr och BOOTSECT.BAK. Är det Windows 7 filer?

Ja,det är W7-filer. Filerna kan tas bort när W7 avinstalleras, men boot-mappen kan vara lite värre. Jag har aldrig lyckts få bort den. Inte för att den stör, den tar inte så mycket plats att det stör :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har samma problem.

Har VIsta på C: och W7 på D:\

Om jag kör VISTA då ser jag c och d

men när jag kör W7 då blir d til c og c som har visa syns inte :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...