Gå till innehåll

Eclipse för Windows 7?


dj_Script

Recommended Posts

Eclipse har ingen installerare och kan därför vara jobbig att installera rätt med JDK, är du säker på att du laggt alla filer rätt?

Har du fått det att fungera tidigare under andra OS? Eclipse är ju skrivet i Java och Java är kompatibelt med Windows 7 så det borde fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eclipse har ingen installerare och kan därför vara jobbig att installera rätt med JDK, är du säker på att du laggt alla filer rätt?

Har du fått det att fungera tidigare under andra OS? Eclipse är ju skrivet i Java och Java är kompatibelt med Windows 7 så det borde fungera.

hmm ja jag tanka den på XP det var bara att ladda ner Zipp fil (man behöver inte instalera) och köra .

jag behövde inte ladda ner några extra filer för XP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du fortfarande har problem kan du ju testa NetBeans istället (www.netbeans.org) den har en bra installerare och är bättre än Eclipse enligt min mening, dock inte lika rapp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom Eclipse är en utvecklingsstudio och du måste ha JDK för att kunna utveckla verkar det korkat att endast ha JRE, men gör som du vill ;)

Jag använder Enclipse utan JDK och det funkar kanon. JRE krävs dock för JVM.

Har dock läst att det kan förekomma problem med att vissa plug-in inte fungerar korrekt om inte JDK är installerat. Ännu har jag dock inte stött på några sådanna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eclipse kräver endast att man har JRE och inte JDK installerat.

Lite OT men detta verkar faktiskt stämma... Eclipse kan tydligen köra på endast JRE, medan alla andra IDEs jag testat kräver JDK, verkar skumt?

Någon som vet varför Eclipse inte kräver JDK, hade för mig att man behövde javac.exe som kommer med JDK för att utveckla Java?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...