Silenz Posted February 21, 2009 Share Posted February 21, 2009 Låtar som Forever young och Big in japan med Alphaville får mig nästan att börja gråta (haha) Nostagi är för mig någon bitterljuv blandning av en svunnen ungdom och ett glatt 80tal. Det som kanske mest späder på allt är att min allra bästa kompis som jag var med dag och natt under stora delar av min höstadie och gymnasie tid inte finns längre. Han tog livet av sig julen 2000 =( Nåja nog om det. Vilka låtar gör er nostalgiska? (Kommer själv fylla på med mer låtar eftersom) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wheninrome Posted February 21, 2009 Share Posted February 21, 2009 Låtar som Forever young och Big in japan med Alphaville får mig nästan att börja gråta (haha)Nostagi är för mig någon bitterljuv blandning av en svunnen ungdom och ett glatt 80tal. Det som kanske mest späder på allt är att min allra bästa kompis som jag var med dag och natt under stora delar av min höstadie och gymnasie tid inte finns längre. Han tog livet av sig julen 2000 =( Nåja nog om det. Vilka låtar gör er nostalgiska? (Kommer själv fylla på med mer låtar eftersom) Rolling Stones - Angie Eagles - Hotel California Scorpions - Still loving you Katie Melua - Spiders web ...typ.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sunshine Posted February 21, 2009 Share Posted February 21, 2009 ÅSSÅ! QUEEN, golden hour. Backmanturneroverdrive. L-Z, Nazareth, m.fl. Det var ljuv mjusikkk. Opps! Listan kan göras hur lång som helst. EDIT: Jimmi Hendrix med sitt gitarr-lir! Beck, Bogarth & Caprice med sin låt Black Cat Moon. Hade den på en Super 8:a på -74, sedan dess så har jag inte hört denna låt. Fastnade i minnet. Skall se om jag kan få tag på denna igen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted February 21, 2009 Share Posted February 21, 2009 Får nog vara dance musik från tidigt 90-tal) då. Sådant som spelades när man var ute och festade med goda vänner som man sedan tappade kontakten med då många spreds ut på högskolor över hela landet och aldrig kom tillbaka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sunshine Posted February 21, 2009 Share Posted February 21, 2009 tappade kontakten med då många spreds ut på högskolor över hela landet och aldrig kom tillbaka. STAYFRIENDS finns ju! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted February 21, 2009 Share Posted February 21, 2009 Finns väl bara en..... Stairway to heaven http://ledzeppelin.com/video/stairway-heav...arls-court-1975 Rockhistoriens råaste solo halvägs i låten.... --------------------------------------- Sen en annan "heaven".... Tears in heaven Eric skrev låten sedan hans 4 åriga son ramlat ut genom fönstret..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gepe Posted February 21, 2009 Share Posted February 21, 2009 För dom som gillar gitarr-onani kan jag rekommendera The Outlaws med låten Green Grass and High Tides som finns på Spotify. Dom "värmer upp" i fem minuter innan dom kör "skiten ur" sina gitarrer. Låten är på tio minuter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
starplus Posted February 21, 2009 Share Posted February 21, 2009 Vad ska man säja, många av dom gamla låtarna sänder jag på min internet radio En av mina favoriter är Dreamer med Ozzy Osbourne /starplus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kudden Posted February 21, 2009 Share Posted February 21, 2009 Håller med plun.Led Zeppelin är bland dom bästa band som funnits.Har sett dom live och satt på första raden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts