Gå till innehåll

Blir nostalgisk av gamla låtar


Silenz

Recommended Posts

Låtar som Forever young och Big in japan med Alphaville får mig nästan att börja gråta (haha)

Nostagi är för mig någon bitterljuv blandning av en svunnen ungdom och ett glatt 80tal.

Det som kanske mest späder på allt är att min allra bästa kompis som jag var med dag och natt under stora delar av min höstadie och gymnasie tid inte finns längre.

Han tog livet av sig julen 2000 =(

Nåja nog om det.

Vilka låtar gör er nostalgiska? (Kommer själv fylla på med mer låtar eftersom)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låtar som Forever young och Big in japan med Alphaville får mig nästan att börja gråta (haha)

Nostagi är för mig någon bitterljuv blandning av en svunnen ungdom och ett glatt 80tal.

Det som kanske mest späder på allt är att min allra bästa kompis som jag var med dag och natt under stora delar av min höstadie och gymnasie tid inte finns längre.

Han tog livet av sig julen 2000 =(

Nåja nog om det.

Vilka låtar gör er nostalgiska? (Kommer själv fylla på med mer låtar eftersom)

Rolling Stones - Angie

Eagles - Hotel California

Scorpions - Still loving you

Katie Melua - Spiders web

...typ....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ÅSSÅ!

QUEEN, golden hour.

Backmanturneroverdrive. L-Z, Nazareth, m.fl. Det var ljuv mjusikkk. :rolleyes: Opps! Listan kan göras hur lång som helst.

EDIT: Jimmi Hendrix med sitt gitarr-lir!

Beck, Bogarth & Caprice med sin låt Black Cat Moon. Hade den på en Super 8:a på -74, sedan dess så har jag inte hört denna låt. Fastnade i minnet. Skall se om jag kan få tag på denna igen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För dom som gillar gitarr-onani kan jag rekommendera The Outlaws med låten Green Grass and High Tides som finns på Spotify.

Dom "värmer upp" i fem minuter innan dom kör "skiten ur" sina gitarrer. Låten är på tio minuter. B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...