Gå till innehåll

Internet slås ut vid användande av fjärrhjälp


Jerry Berglund

Recommended Posts

Hej!

Jo, håller på att bli knäpp. Ett problem som jag har i BÅDE VISTA och WINDOWS 7 just nu. Varje gång någon, eller jag begär fjärrhjälp, så

kopplar datorn ner min internetuppkoppling, och startar om denne. Detta problem fans inte med den gamla msn innan den som finns nu. Jag fick först

ett felmeddelande om att mina administrativa rättigheter inte gällde (som vanligt) och att jag var tvungen att gå in i brandväggen och tillåta Live Messengers fjärrhjälp. Vilket jag gjort. Nu får jag däremot inga felmeddelanden, men liktförbannat, så stänger min uppkoppling ner för att starta om.

Har exakt samma problem i både WINDOWS 7 och VISTA. Jag har testat att använda mig utav Nätverkskabel, trådlöst och mobiltbredband, men samma resultat. Uppkoppling kopplas ner, för att starta om.

Någon annan med nämnda problem, eller vet hur jag skall lösa detta? Skall kanske påpeka också, att detta är det enda problem som jag har just nu. Live Messenger fungerar annars helt felfritt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...