Jerry Berglund Posted February 22, 2009 Share Posted February 22, 2009 Hej! Jo, håller på att bli knäpp. Ett problem som jag har i BÅDE VISTA och WINDOWS 7 just nu. Varje gång någon, eller jag begär fjärrhjälp, så kopplar datorn ner min internetuppkoppling, och startar om denne. Detta problem fans inte med den gamla msn innan den som finns nu. Jag fick först ett felmeddelande om att mina administrativa rättigheter inte gällde (som vanligt) och att jag var tvungen att gå in i brandväggen och tillåta Live Messengers fjärrhjälp. Vilket jag gjort. Nu får jag däremot inga felmeddelanden, men liktförbannat, så stänger min uppkoppling ner för att starta om. Har exakt samma problem i både WINDOWS 7 och VISTA. Jag har testat att använda mig utav Nätverkskabel, trådlöst och mobiltbredband, men samma resultat. Uppkoppling kopplas ner, för att starta om. Någon annan med nämnda problem, eller vet hur jag skall lösa detta? Skall kanske påpeka också, att detta är det enda problem som jag har just nu. Live Messenger fungerar annars helt felfritt... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted February 22, 2009 Share Posted February 22, 2009 Händer samma sak om du i Windows 7 skipper Windows Live Messenger och istället använder dig av "Windows Remote Assistance"? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted February 22, 2009 Share Posted February 22, 2009 Prova programmet CrossLoop Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jerry Berglund Posted February 23, 2009 Author Share Posted February 23, 2009 Windows Remote assisten... Skall testa det. Vet inte riktigt hur det funkar... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts