Gå till innehåll

Problem att installera XP utan nätverkskort


Sprattlarn

Recommended Posts

hej, jag har en fråga om man kan installera windowws xp utan ett nätverkskort?. Detta provar jag för att jag har fasnat ungefär 50 gånger på 33 min på nätverkanslutningen. Och jag har testat med shift F10 och skriva taskmgr och sedan gå in på prosscer och det törsta som tar upp är setup,exe och tar man bort den så lägger allt av. Så jag tänkte och testade utan ett nätverkskort när man installerar för man kan ju senare gå och intallera nätverksanslutingen fast man redan har windows xp installerat utan internet. Men det gick inte:S den fasnade på samma ställe. så jag undra vad man ska göra? vore väldigt tacksam om jag fick svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej, jag har en fråga om man kan installera windowws xp utan ett nätverkskort?. Detta provar jag för att jag har fasnat ungefär 50 gånger på 33 min på nätverkanslutningen. Och jag har testat med shift F10 och skriva taskmgr och sedan gå in på prosscer och det törsta som tar upp är setup,exe och tar man bort den så lägger allt av. Så jag tänkte och testade utan ett nätverkskort när man installerar för man kan ju senare gå och intallera nätverksanslutingen fast man redan har windows xp installerat utan internet. Men det gick inte:S den fasnade på samma ställe. så jag undra vad man ska göra? vore väldigt tacksam om jag fick svar.

Detta har varit uppe i någon tidigare tråd, och det verkar helt enkelt som att det inte går att installera XP utan ett fungerande nätverkskort... även om man aldrig har tänkt använda nätverkskortet så tycks Windows inte vilja gå vidare om inte nätverket kan konfas. Med andra ord skulle man kunna misstänka att ditt nätverkskort är trasigt!

Måste dock tillägga att jag är långt ifrån säker på det här... det är endast 2:a gången jag hör talas om det, och jag hittar ingen dokumentation på nätet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej, ska pröva med att köpa ett nytt nätverkskort tack.:) men tycker det är lite konstigt att det inte funkar utan ett nätverkskort för det finns väll nån som inte har internet fast man kan installera windows xp ändå. eller jag vet inte ska i alla fall testa köpa ett nytt tack för hjälpen:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej, ska pröva med att köpa ett nytt nätverkskort tack.:) men tycker det är lite konstigt att det inte funkar utan ett nätverkskort för det finns väll nån som inte har internet fast man kan installera windows xp ändå. eller jag vet inte ska i alla fall testa köpa ett nytt tack för hjälpen:)

Jo, du behöver inte vara uppkopplad för att installera... men nätverkskortet måste tydligen fungera, verkar det som!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...