Gå till innehåll

Tillägg till Firefox och mustrassel


CGD

Recommended Posts

1. Vad dumt alla tilläggen går ju att ladda ner. Men tack för svar.

2. Skall pröva ominstallation annars får jag byta tillbaka till ett fungerande internetprogram.

Jag fattar inte heller varför man inte kan plocka ner dem i en mapp till senare. Kan ju vara så att man av nån anledning vill spara dem till sen.

Vad felas med musen? Trådlös eller med tråd? Fungerande internetprogram? Hur menar du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ominstallering hjälpte inte så Firefox fick gå.

Tråkigt, för jag hade kanske gillat den. Lite annorlunda än IE men det är ju mycket en vanesak. Musen är en Wireless InteliMouse Explorer 2.0 och jag tycker för bra om den för att byta. Den motverkade även mina problem med musarm.

Det var stängfunktionen på den lilla tumknappen som inte ville fungera. Ja, jag hade de senaste drivrutinerna från Microsoft.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ominstallering hjälpte inte så Firefox fick gå.

Tråkigt, för jag hade kanske gillat den. Lite annorlunda än IE men det är ju mycket en vanesak. Musen är en Wireless InteliMouse Explorer 2.0 och jag tycker för bra om den för att byta. Den motverkade även mina problem med musarm.

Det var stängfunktionen på den lilla tumknappen som inte ville fungera. Ja, jag hade de senaste drivrutinerna från Microsoft.

Vad var det för fel på Firefox då? Vad var det som inte fungerade?

Stängfunktionen kan vara styrd av programvaran som tillhör musen. Har du kollat inställningarna så att den knappen verkligen är dedikerad för stängningsfunktion?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vissa tillägg i firefox går att spara på hårdisken men inte alla,förstår inte problemen då dessa tillägg går snabbt att installera via nätet då dom är små i storlek. Har man problem så skall man avinstallera firefox och lämpligt med en omstart om man kör XP ,sen installerar man firefox igen.

Beträffande musproblemen så kan batteriet vara slut och behöver bytas i musen,eller så är musen defekt.

Ett vanligt problem är att man kört nått avinstallations program,registerstädning,tweakning,klockning av systemet odyl,då kan sådana problem uppstå.

Har du en bärbar dator med separat mus så kan trackpointen i tangentbordet spöka och är ett väldigt vanligt problem med Dell laptops,dock finns det möjlighet att disabla trackpointen hos Dell med fler via deras musprogram. Många installerar nytt operativsystem typ XP och förlitar sig på Windows drivrutiner,men har man otur så räcker ej detta och man får besöka leverantören beroende på moderkort tillbehör o.s.v. för att få korrekta drivrutiner.

Kör man tex.Vista så finns det en större chans att klara sig då den har mer drivrutiner inbakad än XP.

Börja med att byta batteri i musen först.................................

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som standard har denna musknapp en förstoringfunktion och den fungerar i Firefox men när jag ändrar inställningen till stäng då fungerar det inte längre.

Det är inga fel på musen för byter jag till IE så fungerar det. Tydligen någon form utav kompatibilitetproblem. Hade föresten samma problem med Windows 7.

Jag har en fast dator som jag satt ihop på egen hand. Musen har sina egna drivrutiner som hämtas hos Microsoft.

Jag tycker om att ha mina program och dess tillbörs installationfiler på den egna hårddisken. Allt går då att installera utan internatuppkoppling. Gammal vana bara.

Jag kommer ihåg när XP SP3 kom ut då slutade också denna funktionen att fungera. Jag kontaktade då Microsoft, hur har jag glömt, och klagade och det kom en uppdatering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har installerat flera tillägg till Fx från hårddisken. Dock inte genom att dubbelklicka på dem utan genom att dra dem från Utforskaren och släppa dem i Fx.

Men som någon sa, de är ju så små så bättre att du bara sparar en länk till deras sidor på internet och installerar dem direkt därifrån, då får du alltid den senaste versionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...