PCGuiden Posted February 26, 2009 Share Posted February 26, 2009 Måste fråga om jag ställer fel frågor eftersom jag inte fått svar på de senaste jag ställt... förmodligen kommer ingen att svara på denna heller Frågar en här då hur får man bort watermarket nere i högerhörnet det stör mig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted February 26, 2009 Share Posted February 26, 2009 Måste fråga om jag ställer fel frågor eftersom jag inte fått svar på de senaste jag ställt... Vilka frågor/trådar gäller det? förmodligen kommer ingen att svara på denna heller Jo, åtminstone ett försök. Frågar en här då hur får man bort watermarket nere i högerhörnet det stör mig Kan du förtydliga frågan? I vilket sammanhang syns vattenmärket? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sir_N Posted February 26, 2009 Share Posted February 26, 2009 Frågar en här då hur får man bort watermarket nere i högerhörnet det stör mig Vad menar du med "vattenmarknad" eller menar du "vattenmärke"? Skriv så att vi förstår dig, så kanske du får svar! F ö kan jag inte se något vattenmärke... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hazze34 Posted February 26, 2009 Share Posted February 26, 2009 Måste fråga om jag ställer fel frågor eftersom jag inte fått svar på de senaste jag ställt...förmodligen kommer ingen att svara på denna heller Frågar en här då hur får man bort watermarket nere i högerhörnet det stör mig Först o främst googla e lätt...... remove watermark in win 7 finns nog säker ett par hundra sidor som talar om hur man gör, men testa med denna sidan http://www.downloadsquad.com/2009/01/22/ho...watermark-text/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted February 26, 2009 Share Posted February 26, 2009 Vad menar du med "vattenmarknad" eller menar du "vattenmärke"?Skriv så att vi förstår dig, så kanske du får svar! F ö kan jag inte se något vattenmärke... Finns en regfil du kan använda... Jag förmodar att du menar Windows 7 bygge 7000? Var noga med att ta för rätt version... 32 eller 64 bitars Här finns den: http://www.mydigitallife.info/2009/01/05/r...ode-on-desktop/ Mvh // Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted February 26, 2009 Author Share Posted February 26, 2009 Tack Manneman det var denna jag menade se medsänd bild hmmm det stod att jag skulle vara admin men jag är ju den enda på datorn hur skall få till det nu då? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted February 27, 2009 Share Posted February 27, 2009 Tack Manneman det var denna jag menade se medsänd bildhmmm det stod att jag skulle vara admin men jag är ju den enda på datorn hur skall få till det nu då? Högerklicka på filen och kör som administratör.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted February 27, 2009 Author Share Posted February 27, 2009 Gör ju det det blir så här ändå: Om man vill använda regedit hur gör man då? Fann ett för att ta bort send feedback, det funkade bra. Mvh Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Japanmannen Posted February 27, 2009 Share Posted February 27, 2009 Om man vill använda regedit hur gör man då? Navigera till följande nyckel: HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop När du klickar på Desktop ser du bl.a. PaintDesktopVersion i det högra fönstret. Dubbelklicka på PaintDesktopVersion och ändra antingen till 0 eller 1. 0 = Windowsversion syns inte i nedre högra hörnet. 1 = Windowsversion syns i nedre högra hörnet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted February 27, 2009 Author Share Posted February 27, 2009 Navigera till följande nyckel:HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop När du klickar på Desktop ser du bl.a. PaintDesktopVersion i det högra fönstret. Dubbelklicka på PaintDesktopVersion och ändra antingen till 0 eller 1. 0 = Windowsversion syns inte i nedre högra hörnet. 1 = Windowsversion syns i nedre högra hörnet. Nu blir jag lite konfunderad: gick in på PaintDesktopVersion och den var redan på 0 och som synes så är då inte versionen borttagen se tidigare bild Det kan inte vara så att den skall vara på 1 för att inte synas Kanske är annat för 64 bits versionen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted February 27, 2009 Share Posted February 27, 2009 (edited) Nu blir jag lite konfunderad: gick in på PaintDesktopVersion och den var redan på 0 och som synes så är då inte versionen borttagen se tidigare bildDet kan inte vara så att den skall vara på 1 för att inte synas Kanske är annat för 64 bits versionen? Du kan inte ta bort vattenstämpeln enbart med hjälp av registret! Kommer inte ihåg exakt, men har för mig att det krävs ett "resourcehack" i någon .dll-fil. Det finns dock fungerande hack i form av .exe-filer på nätet! Googla på "remove watermark on windows 7 beta"... så lär du hitta något till slut! Edit: Alla sådana här hack/filer är också ett utmärkt tillfälle att plantera div. fulfiler hos mindre kunniga användare... så använd dom på egen risk, om du absolut måste! Edited February 27, 2009 by e-son Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RyuuShujin Posted February 27, 2009 Share Posted February 27, 2009 Helt rätt e-son, registret räcker inte för att bli av med stämplen. Men man gör nog bäst i att låta vattenstämpeln vara, har för mig jag läste att det var en del användare som fått diverse problem efter att de tagit bort stämpeln. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted February 27, 2009 Share Posted February 27, 2009 Men man gör nog bäst i att låta vattenstämpeln vara, har för mig jag läste att det var en del användare som fått diverse problem efter att de tagit bort stämpeln. ...också helt rätt!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted February 27, 2009 Share Posted February 27, 2009 Gör ju det det blir så här ändå:Om man vill använda regedit hur gör man då? Fann ett för att ta bort send feedback, det funkade bra. Mvh Peter Hmm skumt... jag gjorde det själv härom dagen och det funkade bra för mig.... Du har Beta bygge 7000? Och JA det är en annan fil för 64 bitars... det skrev jag i mitt svar till dig ovan!!! Jag är nyfiken på vilka problem som rapporterats av dom som tagit bort "Vattenstämpeln"... har kollat runt på nätet och hittar bara rapporterade problem kring borttagandet i sig själv... inte att systemet blir lidande. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted February 27, 2009 Author Share Posted February 27, 2009 Hmm skumt... jag gjorde det själv härom dagen och det funkade bra för mig.... Du har Beta bygge 7000? Och JA det är en annan fil för 64 bitars... det skrev jag i mitt svar till dig ovan!!!Jag är nyfiken på vilka problem som rapporterats av dom som tagit bort "Vattenstämpeln"... har kollat runt på nätet och hittar bara rapporterade problem kring borttagandet i sig själv... inte att systemet blir lidande. Japp beta bygge 7000 har jag jaja det får vara kvar så länge Men jag fattar fortfarande varför jag inte kan göra admingrejer Det slutar ju bara med att det står enligt bifogad fil i tidigare inlägg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gepe Posted February 27, 2009 Share Posted February 27, 2009 Jag vill minnas att man behövde stänga av UAC också + köra som administrativ för att lyckas "pilla bort" den snygga build-loggan med programmet du har. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted February 27, 2009 Share Posted February 27, 2009 Peter! Du frågar i ett svar ovan om det är en annan fil för 64 bitars... jag tolkar det som att du missat att det ÄR två helt skilda filer. Detta upplyste jag om i mitt första svar! På nerladdningslänken kan du välja mellan 32-bitars och 64-bitars Windows 7. Jag vet att det är irriterande att behöva köra filerna som administratör... här har det börjat bli en vana. Det funkar iaf. Se det som en extra säkerhet! Mvh // Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted February 27, 2009 Share Posted February 27, 2009 Jag vet att det är irriterande att behöva köra filerna som administratör... här har det börjat bli en vana. Det funkar iaf. Se det som en extra säkerhet! Vari består säkerheten om du åsidosätter UAC genom att köra okända filer som administratör? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted February 27, 2009 Author Share Posted February 27, 2009 Peter! Du frågar i ett svar ovan om det är en annan fil för 64 bitars... jag tolkar det som att du missat att det ÄR två helt skilda filer. Detta upplyste jag om i mitt första svar!På nerladdningslänken kan du välja mellan 32-bitars och 64-bitars Windows 7. Jag vet att det är irriterande att behöva köra filerna som administratör... här har det börjat bli en vana. Det funkar iaf. Se det som en extra säkerhet! Mvh // Mange Det jag ser på den länken du skickade är en fil för 7000 och en för 6956 Om det nu är det jag skall ladda ner ser inget om 32 eller 64bits Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted February 27, 2009 Share Posted February 27, 2009 Det jag ser på den länken du skickade är en fil för 7000 och en för 6956Om det nu är det jag skall ladda ner ser inget om 32 eller 64bits Testa denna... ska fungera för båda. http://www.mydigitallife.info/2009/01/06/r...nd-server-2008/ Ledsen för det där... jag trodde jag hade länkat dig till en annan patch. Nu hittar jag den inte. Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted February 27, 2009 Author Share Posted February 27, 2009 dom länkarna fungerade inte Jaja Lite offtopic ; Hur kommer man in i felsäkert läge är det F2? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Japanmannen Posted February 27, 2009 Share Posted February 27, 2009 F8 för felsäkert läge. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted February 27, 2009 Author Share Posted February 27, 2009 Tack för det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CyphoX Posted March 15, 2009 Share Posted March 15, 2009 http://technodorm.com/sv/2009/01/13/how-to...from-windows-7/ Testade detta på min build 7057 och det funkade Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest al6 Posted March 15, 2009 Share Posted March 15, 2009 Finns hundratals sånna här trådar och svaret är alltid att man ska använda diverse progam, men är man helt paranoid kan man alltid fixa det själv genom att ändra i C:\Windows\System32\en-US\user32.dll.mui. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts