alex_m Posted February 26, 2009 Share Posted February 26, 2009 hej! har windows xp home edition och tänkte uppdatera min version av internet explorer, Såg att det fanns 2 versioner ie7 och ie8 release candidate. Vilken är att föredra, är det den slutgiltiga versionen som menas med release candidate eller är det fortfarande en beta då ? Har sedan tidigare haft internet explorer 7 men upplevde den som mycket störande då den ständigt "hackade" sig fram när man scrollade ner på hemsidor. Någon som upplevt samma sak och vet vad det beror på, har detta rättas till i den nya ie8 ? mvh alexander Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Superlight Posted February 26, 2009 Share Posted February 26, 2009 Jag kör IE8 RC och har absolut inga problem och är snabbare än IE7 enligt mig. Release Candidate är den sista beta innan den går till skarp version. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted February 26, 2009 Share Posted February 26, 2009 Hade du korrekta drivrutiner för ditt grafikkort när hackandet uppstod? Som sagt ie8 är en rc / beta, och det är inte rekommenderat att använda sådana versioner i produktionsmiljöer alt. på den primära datorn eftersom detta inte är färdig och testat programvara, och den kan uppträda oväntat. så skulle säga ie7, men prova gärna ie8 om du vill. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alex_m Posted February 27, 2009 Author Share Posted February 27, 2009 hur uppdaterar man drivrutinerna för grafikkortet lättast så man får rätt version, för jag vet inte vad det är för modell eller tillverkare på det ? eftersom datorn är några år nu så tror jag nog att hackandet när man scrollar kanske beror på detta. tack för hjälpen mvh alexander Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted February 27, 2009 Share Posted February 27, 2009 testa med detta: http://www.driverchecker.com/ Så får du veta vad du behöver om något är för gamalt Skicka PM till mig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted February 27, 2009 Share Posted February 27, 2009 hur uppdaterar man drivrutinerna för grafikkortet lättast så man får rätt version, för jag vet inte vad det är för modell eller tillverkare på det ?eftersom datorn är några år nu så tror jag nog att hackandet när man scrollar kanske beror på detta. tack för hjälpen mvh alexander Kontrollpanelen / System / Maskinvara / Enhetshanteraren.... klicka på plusset intill "Bildskärmskort", så ser du vad ditt grafikkort heter. Skriv in det här, så får du hjälp att leta upp rätt drivrutin! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alex_m Posted February 27, 2009 Author Share Posted February 27, 2009 Grafikkortet jag söker drivrutin till heter: NVIDIA GeForce 6800 tack för all hjälp, och för ett mycket bra forum MVH Alexander Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted February 27, 2009 Share Posted February 27, 2009 Grafikkortet jag söker drivrutin till heter:NVIDIA GeForce 6800 tack för all hjälp, och för ett mycket bra forum MVH Alexander Här är länk till nyaste stabila drivrutin! http://www.nvidia.com/object/winxp_182.06_whql.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alex_m Posted February 27, 2009 Author Share Posted February 27, 2009 tack e-son. är det bara att installera eller skall jag vidta några åtgärder först ? /alex Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted February 27, 2009 Share Posted February 27, 2009 tack e-son. är det bara att installera eller skall jag vidta några åtgärder först ?/alex Nej det är bara att installera, och starta om! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alex_m Posted February 27, 2009 Author Share Posted February 27, 2009 tyvärr får jag följande felmeddelande vid installationen: "the nivida setup program could not locate any drivers that are compatible with your current hardware setup will now exit" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted February 27, 2009 Share Posted February 27, 2009 tyvärr får jag följande felmeddelande vid installationen:"the nivida setup program could not locate any drivers that are compatible with your current hardware setup will now exit" Skumt...! Är du säker på att grafikkortet heter NVIDIA GeForce 6800?... och det är väl 32-bitars Windows XP du kör? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alex_m Posted February 27, 2009 Author Share Posted February 27, 2009 jo det stämmer tycker också det verkar konstigt. Datorn är en fujitsu-siemens AMILO M3438G och går jag in på deras hemsida http://support.fujitsu-siemens.se/se/support/downloads.html så finns det väll bara gamla drivrutiner men den nya borde väll fungera den med då tycker jag ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted February 27, 2009 Share Posted February 27, 2009 jo det stämmer tycker också det verkar konstigt.Datorn är en fujitsu-siemens AMILO M3438G och går jag in på deras hemsida http://support.fujitsu-siemens.se/se/support/downloads.html så finns det väll bara gamla drivrutiner men den nya borde väll fungera den med då tycker jag ? ahaaa.... en fujitsu-siemens igen! Dom har ofta specialbyggen.... ta den nyaste grafikdrivrutinen direkt från din dators hemsida istället! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alex_m Posted February 27, 2009 Author Share Posted February 27, 2009 ok tack. är det ett vanligt problem gällande nvidia att bara vissa versioner drivrutiner fungerar med min dator ? Det är en bärbar dator om det spelar någon roll tack för all hjälp då tar jag den senaste drivrutinen från hemsidan istället mvh alex Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted February 27, 2009 Share Posted February 27, 2009 ok tack. är det ett vanligt problem gällande nvidia att bara vissa versioner drivrutiner fungerar med min dator ? Det handlar mest om att fujitsu-siemens kör med specialversioner av moderkort, och i ditt fall är grafikkretsen integrerad i moderkortet. Skulle tro att det helt enkelt krävs specialanpassad drivrutin! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts