Gå till innehåll

Storebror ser dig aldeles för lite!


ulni

Recommended Posts

Vad håller vi på med.

Alla är väl medvetna om alla varsel som läggs inom arbetslivet. Ett framtidsyrke verkar var statlig snokare. Staten lär behöva anställa rätt många för att klara av alla förslag som man ger ut.

Direkt från aftonbladet idag. Tullen skall snoka i bärbara datorer!

//Uffe

VA? Skall tullen snoka i våra bärbar datorer? Ja, om det finns droger JA. Men att checka 1or och nollor, så har inte tullen med detta att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VA? Skall tullen snoka i våra bärbar datorer? Ja, om det finns droger JA. Men att checka 1or och nollor, så har inte tullen med detta att göra.

Jo tyvärr. Åker du till USA så har dem tex rätt att konfiskera, undersöka och beslagta laptops, USBminnen kameror och ja you name it. :angry: Nog för att jag förstår USA's oro för terrorister, men jag tycker de kanske går en smula för långt ibland. De får söka igenom allt elektroniskt du för med dig in i landet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Jo tyvärr. Åker du till USA så har dem tex rätt att konfiskera, undersöka och beslagta laptops, USBminnen kameror och ja you name it. :angry: Nog för att jag förstår USA's oro för terrorister, men jag tycker de kanske går en smula för långt ibland. De får söka igenom allt elektroniskt du för med dig in i landet.

Ett enda ord.

Nojja!

Terroristnojja.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2727589.ab

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo tyvärr. Åker du till USA så har dem tex rätt att konfiskera, undersöka och beslagta laptops, USBminnen kameror och ja you name it. :angry: Nog för att jag förstår USA's oro för terrorister, men jag tycker de kanske går en smula för långt ibland. De får söka igenom allt elektroniskt du för med dig in i landet.

Oki! Bra svar. Men att kolla 1ttor och nollor är väl inte skumma? Dom/de smäller ju inte!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Oki! Bra svar. Men att kolla 1ttor och nollor är väl inte skumma? Dom/de smäller ju inte!!!!

De kan ju leda fam till "potensionella terrorister"

3år?

Plastpistol 5cm?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det handlar mer om att få kontroll på folket än om terrorism, terrorism är bara en ursäkt.

Såg en nyhetsdokumentär om just sökandet efter terrorister och USA tar sig friheten att avvisa dig direkt eller anvisa helpension i Guantanamobasen i x antal år om de misstänker att du inte är jultidningssäljare utan kanske en terrorist (säljer bingolotter). På många flygplatser så lyder ordern för säkerhetsvakterna att "skjut för att döda" om det i extrema fall visar sig finnas nån som inte lyder order. Detsamma gäller för okända flygplan som inte identifierar sig direkt eller har transpondern på. Lite offtopic nu men grunden i detta handlar bara om att USA tar inga som helst chanser. På gott och ont, tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Enligt signatur DimensionX ska det inte finnas sånt i Sverige (ironi). :P

Det får nog finnas lite mer innan man avlyssnar hela svenska folket. ;)

Oj, ett fall, nu måste vi avlyssna ALLA svenskar, hela tiden.

Nojja så det stänker om det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Jo jag känner själv inte till citat:

däremot så ska man jaga skiten ur dito... :angry:

Under tiden hinner det hända hundratals av mord och våld som inte är terrorism för 5 öre.

Tänk efter lite.

Rena nojjan.

Man kanske skulle göra något åt det stora problemet istället för att övervaka ALLA svenskar?

På EN terrorattack går det minst 1.000 ICKE terror attacker.

Det stora problemet är INTE terror. Det stora problemet är allt våld i samhället. Galningar som sticker ned andra med kniv efter en depression, eller har druckit för mycket. Idioter som kör över folk med bil, eller skjuter 5 iklädd tomtedräkt. Hur många sinnesjuka finns ute på gatorna egentligen?

Detta är stora problem som kostar massor med pengar och lidande.

Terrorism är en spott i havet i Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Inte alls !

Om vi håller oss till topic så ska självklart tullen ha rätt att undersöka en dator som passerar

en sk "yttre EU gräns" !!

Allt annat är "flum" !!!

Satsa pengarna på de riktiga problemen istället. Dagstidningarna är fulla med död och våld så gott som varje dag. Personer som behövde psykisk vård innan det går så långt. Våldet finns på gatorna, inte dolt. Att slänga ut massor med pengar på saker som FRA är att slänga pengarna i sjön när de hade behövts för betydligt viktigare saker. Terror attacker är inte 1% av mordstatistiken i Sverige en gång.

Och nej, jag behöver ingen myndighet som kontrollerar allt jag gör.

Gör du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nojja så det stänker om det.

Jag har ingen nojja.

Hoppas att FRA sätter in alla resurser inkl övrig underättelsetjänst.

Jag förväntar mig detta som demokratisk medborgare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Jag har ingen nojja.

Hoppas att FRA sätter in alla resurser inkl övrig underättelsetjänst.

Jag förväntar mig detta som demokratisk medborgare!

Och det riktiga våldet på gatorna?

Det struntar du i?

Lägg pengarna där de behövs.

Frågan är inte om jag har något att dölja eller inte.

Frågan är om jag vill bli ständigt övervakad?

Nej det vill jag inte, jag vill ha ett privatliv utan insyn av staten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satsa pengarna på de riktiga problemen istället. Dagstidningarna är fulla med död och våld så gott som varje dag. Personer som behövde psykisk vård innan det går så långt. Våldet finns på gatorna, inte dolt. Att slänga ut massor med pengar på saker som FRA är att slänga pengarna i sjön när de hade behövts för betydligt viktigare saker. Terror attacker är inte 1% av mordstatistiken i Sverige en gång.

Och nej, jag behöver ingen myndighet som kontrollerar allt jag gör.

Gör du?

Nej jag sysselsätter mig inte med något som intresserar säkerhetsmyndigheter så därför ser jag inget hot.

Jag tankar mindre mängder enbart för husbehov.... senaste U2 enbart för att reta Universal... :D

Fortfarande flumstämpel !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Nej jag sysselsätter mig inte med något som intresserar säkerhetsmyndigheter så därför ser jag inget hot.

Jag tankar mindre mängder enbart för husbehov.... senaste U2 enbart för att reta Universal... :D

Fortfarande flumstämpel !

Det gör jag, ett hot mot mitt privatliv, vare sig jag har något att dölja eller inte.

Det handlar inte om att man har något att dölja.

Det handlar om att man har rätt till ett privatliv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gör jag, ett hot mot mitt privatliv, vare sig jag har något att dölja eller inte.

Det handlar inte om att man har något att dölja.

Det handlar om att man har rätt till ett privatliv.

Jag kan INTE på några sätt se hotet !

Däremot ser jag hotet mot de som vägrar följa demokratiska spelregler !!!!

"over and out"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Plun och Bäver!

Tror ni verkligen att alla som vill ha ett privatliv utan ständig insyn av staten är olagliga och har något att dölja? Kanske rentav säkerhetsrisker? En stor del av folket vill inte ha FRA lagen, de anser den kränkande, jag bland dem. Att man genomför den utan att ha stöd från en majoritet av folket är rena diktaturfasonerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Jag kan INTE på några sätt se hotet !

Däremot ser jag hotet mot de som vägrar följa demokratiska spelregler !!!!

"over and out"

Plun!

MAJORITETEN av folket vill inte ha lagen.

Alltså handlar det inte om demokrati.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Däremot ser jag hotet mot de som vägrar följa demokratiska spelregler !!!!

Du menar riksdagen?

"Det allmänna skall verka för att demokratins idéer blir vägledande inom samhällets alla områden samt värna den enskildes privatliv och familjeliv." en av punkterna i Regeringsformen, den viktigaste av Sveriges grundlagar.

"Alla har rätt till skydd av sitt privatliv." en av punkterna i FN's förklaring om mänskliga rättigheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Förslag om FRA-domstol avvisas

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4468570.ab

Citerar en bit ur artikeln.

Båda myndigheterna vänder sig mot att domstolen bara ska ha en domare, som utses av regeringen, och att dennes beslut inte ska kunna överklagas. SIN undrar om förslaget egentligen är förenligt med Europakonventionen om mänskliga rättigheter.

Så påverkas du av den nya "Stasi-lagen"

Om du ringer mig nästa år är jag ganska säker på att det samtalet kommer att övervakas. Men även om det ser mörkt ut finns det en chans att stoppa om folk sätter press på politikerna.

http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.210542/sa...nya-stasi-lagen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det värsta är att man vet inte var allt skall sluta.

Det kommer ju nya förslag av avlyssning hela tiden. Senast i veckan visade det sig att Systembolaget kunde visa upp kvitton 10 år tillbaka vad du hade köpt ut.

Idé 1 till myndigheterna.

Ta och kontrollera samtliga utköp från bolaget. Är det någon som har onormala utköp sätt då fast honom för langning.

Idé 2

Kontrollera alla ensamstående äldre män och se om de har internet uppkoppling , kontrollera de har ett konto på ungdomssajterna. Ta in dem på polisföhör för det är garanterat en ful gubbe. Nu kanske han kommer undan med att det var barnbarnet som hade kontot.

Är det detta samhälle vi vill ha eller håller jag bara på att bli paranoid.

//Uffe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...