Gå till innehåll

Bildhantering i Windows XP


hälge

Recommended Posts

När jag skall skica et foto i från " Mina bilder " via E-post fick jag tidigare upp funktionen:

Skicka bilder via e - post och välja mellan Gör alla bilderna mindre allternativ Behåll den ursprungliga storleken.

Av någon anledning är den fuktion borta. Hur gör jag för att få den tillbaks. Är det ett inställningsproblem eller måste

jag installer Windows XP på nytt ? Jag kör Outlook Express.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
När jag skall skica et foto i från " Mina bilder " via E-post fick jag tidigare upp funktionen:

Skicka bilder via e - post och välja mellan Gör alla bilderna mindre allternativ Behåll den ursprungliga storleken.

Av någon anledning är den fuktion borta. Hur gör jag för att få den tillbaks. Är det ett inställningsproblem eller måste

jag installer Windows XP på nytt ? Jag kör Outlook Express.

Plocka hem världens bästa bildprogram. Det är helt gratis. Ta "Multilang" versionen så får du det på svenska.

http://www.xnview.com/

Sköt allt via det istället så blir det enklare. Har själv använt XnView i runt 6 år och skulle aldrig klara mig utan det.

Testa får du se.

Direktlänk till nedladdningen.

http://download.xnview.com/XnView-win.exe

(och ja, det går lika lätt att skicka en bild till någons e-mail via xnview)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag skall skica et foto i från " Mina bilder " via E-post fick jag tidigare upp funktionen:

Skicka bilder via e - post och välja mellan Gör alla bilderna mindre allternativ Behåll den ursprungliga storleken.

Av någon anledning är den fuktion borta. Hur gör jag för att få den tillbaks. Är det ett inställningsproblem eller måste

jag installer Windows XP på nytt ? Jag kör Outlook Express.

Prova "Återställ standardvärden" genom att klicka på "Verktyg" och "Mappalternativ". Eller Googla på ditt problem, de flesta svar finns på nätet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...