Gero Postad Mars 2, 2009 Dela Postad Mars 2, 2009 När jag öppnar Windows Live Mail så uppdateras inte kalendern! Får följande fel meddelande: "Ett fel uppstod under ett försök att ansluta till tjänsten Windows Live Calendar. Kontrollera om det finns en uppgradering för Windows Live Mail eller kontakta en servicerepresentant om felet kvarstår." Någon med liknande problem? Kan det vara ngt fel i Microsofts server? Har XP pro sp3,IE7 och Telia. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
ture Postad Mars 2, 2009 Dela Postad Mars 2, 2009 jag har inga problem med det Har XP pro sp3,IE7 och Telia mvh t Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
frederik Postad Mars 2, 2009 Dela Postad Mars 2, 2009 När jag öppnar Windows Live Mail så uppdateras inte kalendern! Får följande fel meddelande: "Ett fel uppstod under ett försök att ansluta till tjänsten Windows Live Calendar. Kontrollera om det finns en uppgradering för Windows Live Mail eller kontakta en servicerepresentant om felet kvarstår."Någon med liknande problem? Kan det vara ngt fel i Microsofts server? Har XP pro sp3,IE7 och Telia. Japp, det problemet får jag också ibland och jag har inte en susning om vad det är, jag kör Vista Home Premium SP1 IE8... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Andreas Stenhall Postad Mars 2, 2009 Dela Postad Mars 2, 2009 Har du kollat om det finns en nya version av Windows Live Mail? För bara någon vecka sedan uppdaterades den vill jag minnas, se http://download.live.com. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Gero Postad Mars 3, 2009 Författare Dela Postad Mars 3, 2009 Har du kollat om det finns en nya version av Windows Live Mail? För bara någon vecka sedan uppdaterades den vill jag minnas, se http://download.live.com. Ja det var efter jag installerade dessa som problemen uppstod! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
e-son Postad Mars 3, 2009 Dela Postad Mars 3, 2009 Ja det var efter jag installerade dessa som problemen uppstod! Jag har sett samma fenomen... fick bort det genom att bocka av en funktion i inställningarna... tror det var "Logga in i Windows Live Messenger automatiskt" under fliken "Allmänt"! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Gero Postad Mars 3, 2009 Författare Dela Postad Mars 3, 2009 Jag har sett samma fenomen... fick bort det genom att bocka av en funktion i inställningarna... tror det var "Logga in i Windows Live Messenger automatiskt" under fliken "Allmänt"! Den rutan har jag redan tom. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
e-son Postad Mars 3, 2009 Dela Postad Mars 3, 2009 Den rutan har jag redan tom. Ok... jag är som sagt inte helt säker vilken inställning det var! Jag är dock säker på att jag fått bort just det felmeddelandet genom att avbocka något! Återkommer om jag hittar det igen! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Gero Postad Mars 4, 2009 Författare Dela Postad Mars 4, 2009 Kan det vara så att jag har två st kalendrar installerade? När jag öppnar Windows Live Mail så står det först "Din kalender är uppdaterad" sen kollas mailen sen kommer "Uppdaterar kalendern" och sen får jag felmeddelandet!? Hur kan man lösa detta? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
e-son Postad Mars 4, 2009 Dela Postad Mars 4, 2009 Kan det vara så att jag har två st kalendrar installerade? När jag öppnar Windows Live Mail så står det först "Din kalender är uppdaterad" sen kollas mailen sen kommer "Uppdaterar kalendern" och sen får jag felmeddelandet!?Hur kan man lösa detta? Möjligen kan du flera kalendrar... om du installerat någon mer utöver "standard-kalendern"! Öppna kalendern och titta...! Under "Kalendrar" i vänstervyn hittar du alla installerade kalendrar! Du kan även prova att bocka ur kryssrutan intill kalendrarna.... kan ha vart den jag tog bort! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Gero Postad Mars 4, 2009 Författare Dela Postad Mars 4, 2009 Möjligen kan du flera kalendrar... om du installerat någon mer utöver "standard-kalendern"! Öppna kalendern och titta...! Under "Kalendrar" i vänstervyn hittar du alla installerade kalendrar! Du kan även prova att bocka ur kryssrutan intill kalendrarna.... kan ha vart den jag tog bort! Gjorde som du skrev.Verkar funka nu! Tack:) Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
e-son Postad Mars 4, 2009 Dela Postad Mars 4, 2009 Gjorde som du skrev.Verkar funka nu! Tack:) Se där... gäller att komma ihåg detta nu då, ifall man installerar nytt någon gång! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Recommended Posts