Gå till innehåll

Windows 7, build 7048


Gäst al6

Recommended Posts

Jag gjorde en in-place-upgrade av min x86 från 7022 till 7048 och det funkade ok. Tog ca 1½ timme men då slapp jag ominstallera alla program, så det borde gått fortare totalt sett. Iofs är jag allergisk mot uppgraderingar men jag orkade inte ta backup på alla data och inställningar denna gång. Och TVn stod ju på med skidåkning från Lahti så...

Dock:

* VirtualPC fick jag installera om, nätverkskortsbindningarna fungerade inte

* Min Belkin "Network USB Hub" lirade inte heller = ominstallation

Misstänker även att min VPN-klient (Nortel) också måste fixas men jag glömde kolla den igår.

/G

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 58
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

Uppgraderade också... det mesta fungerade efteråt, med vissa undantag. Windows Live Mail och Windows Live Photo Gallery flippade ut... Fick även ominstallera Virtual Clone Drive.

Fick inte rätsida på Photo Gallery... det katalogiserade alla mina fotomappar två gånger. Provade med lite olika lösningar men det gick inte.

Gjorde en ren installation och stötte därefter på STORA problem. Har tagit upp det här: http://www.alltomxp.se/forum/index.php?sho...mp;#entry114627

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju hoppas att RC funkar bättre

Hur var det nu, kunde man uppdatera från 32-bitars version till 64-bitars eller var det en ren installation som gällde? Och skulle man testa det här i t.ex. VPC 2007 måste då man ha ett 64-bitars OS i botten då också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur var det nu, kunde man uppdatera från 32-bitars version till 64-bitars eller var det en ren installation som gällde? Och skulle man testa det här i t.ex. VPC 2007 måste då man ha ett 64-bitars OS i botten då också?

Uppgradering 32 -> 64-bitars går ej. Ren installation gäller

VPC2007: för att köra x64 virtuellt krävs att du har x64 i botten, jepp.

/G

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet vad Windows 7 använder den extra partiotionen som skapas när man installerar till?

Jag installerade Windows 7 build 7048 och det skapades en liten partition före C: på 100MB den kallas (System), vad ligger på den är det bootfiler eller?

Jag har ingen sådan partition. Jag gjorde en nyinstallation, inte en uppdatering och har inga andra OS installerade om det kan ha betydelse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ingen sådan partition. Jag gjorde en nyinstallation, inte en uppdatering och har inga andra OS installerade om det kan ha betydelse.

Jag har ny gjort uppgraderingen. Tre drivrutiner behöver uppdateras: REaltek, PCI Bridge -244E och nätverksanslutningen. Jag tycker det går trögt. Vädret är borta (fanns med för Göteborg i 7000) och radiostationerna som det pratas om i en annan tråd går inte heller att läggas in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...