BennyLindahl Posted March 4, 2009 Share Posted March 4, 2009 Är det någon som vet varför mitt skrivbord alltid blir utan bakgrund (svart skärm) efter start (eller omstart)? När Jag sedan går till "Anpassa / Skrivbordsbakgrund" i kontrollpanelen så kommer det tillbaka. Är det någon inställning Jag har missat?? mvh. Benny, Borås Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted March 4, 2009 Share Posted March 4, 2009 Är Ditt vista aktiverat? Kommer det upp en massa popupfönster om aktivering samtidigt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CyphoX Posted March 4, 2009 Share Posted March 4, 2009 Edit: Har du upplevt att din skrivbordsbakgrund har försvunnit eller bytts ut på sistone? Då kan du ha råkat ut för Microsofts senaste uppdatering i Windows Genuine Advantage verktyg. Den senaste versionen av WGA, du vet programmet som avgör om din Windows-kopia är laglig eller inte, har fått en uppdatering där Microsoft introducerar en ny funktion som ställer om din bakgrund till vanlig färg varje timme. Du kan förstås ändra tillbaks din bakgrund men om du inte betalar för en licens så kommer den att ändras till en vanlig färg varje timme. Om du kör Windows Vista istället för XP så ändrar WGA-verktyget inte bara din bakgrund men tar även bort Aero grafikgränssnittet så att du endast kan köra med Vista Basic temat. Microsoft har även lagt in en snäll påminnelse i nedre högra hörnet som säger You may be a victim of software counterfeiting. Den texten ligger alltid i topp-läge, även när du spelar spel. Det går ju förstås också att välja att inte installera WGA-verktyget, om nu skulle vilja det. http://www.bit-tech.net/news/2008/08/28 ... allpaper/1 //Mattis , Borås Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BennyLindahl Posted March 4, 2009 Author Share Posted March 4, 2009 Tack för svar. Mitt W.Vista är helt lagligt, full licens osv. Jag får ingen "snäll" påminnelse eller så. Så fort Jag går in i Anpassa Skrivbord, så kommer min skrivbordbild tillbaka. ??? Jag förstår inte vad som hänt. mvh. Benny, Borås Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts