Gå till innehåll

Hockeyintresserade?


kudden

Recommended Posts

  • 2 veckor senare...

Ja det är skoj med ishockey nu. :D

Men jag fattar inte en sak. Har TV4sport regionala sändningar eller är det ren tur eller är det för att Rögle spelar offensivast, bäst och roligast hockey som de visar så många av dereas matcher? Jag klagar inte, jag vill ju se dem och slipper betala 49 spänn för en halvsunkig CanalPlus webstream men undrar ändå. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nae,dom försöker väl lägga ut det så jämnt som möjligt.Men nu är ju inte alla matcher så intressanta.Tippar dom visar AIK-växjö nästa gång.Och huu om AIK vinner.Trodde faktiskt leksand skulle ta hem allt,men där bedrog jag mig.Nu får man hoppas rögle tar sig tillbaka igen ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror Rögle grejar sig tillbaka och det tycker jag är bra inte bara för att det är "mitt lag" utan för att jag helt enkelt tycker de förtjänar att vara i högsta serien av många anledningar. De har ett offensivt och roligt spel, de har en ny trevlig arena med en fantastisk publik, de står för något mer gammeldags okommersialtistiskt jordnära och med några säsongers spel där kan de nog samla på sig den rutin och stabilitet som krävs för att vara med och bråka längre upp i tabellen. Det är det sistnämnda som saknades den gångna säsongen, det visade man tydligt genom att ligga 1'a efter 1/3 var spelad och sedan sluta näst sist. :)

Sedan tror jag Södertälje hänger med upp igen också. Det kan bli ganska jämnt men de har ju ett litet försprång både i poäng och moral (även efter 2 förluster mot Rögle ;)).

Hur det än går så hoppas jag i alla fall att AIK inte tar sig upp. :P

Och vad som hänt med Leksand, ja det har de nog inte ens något bra svar på själva. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att ett nytt lag som rögle med deras kämpartakter är ett elitserielag.Det trodde man inte för tre år sen.Dom kommer nog att ta sig tillbaka igen.Att se bröderna Abbott spela är en fröjd.Sedan har man ju Kenny som börjar bli till åren,men han kanske hänger kvar ett par år till.En stor eloge till Kenny som nobbade färjestad förra året när han blev tillfrågad att spela där.Man förstår ju var hans hjärta finns.Har tyvärr inte varit i arenan men det skulle vara kul att komma dit.Kanske nästa år när dom möter frölunda.I dag gick det inte bra för dom.Måste tyvärr erkänna att HV var det bättre laget.Skåne behöver ett lag att räkna med och rögle är nog det laget.Ett lag som är jordnära som du skrev ;) Undrar varför ingen gillar AIK.Varken i fotboll eller hockey :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo,men det hjälpte inte.Det är väl bara att glömma och hoppas på rögle.Kommer inte att titta på finalen.Men blå-vitt spelar ju sin första match på påsk hemma mot djurgården.Får väl koncentrera mig på det.Det märks att jag är en sportnörd väl :) Men i kväll blir det i alla fall fotboll mellan portugal o sverige.Då blir det ett par bira och chips. Tog hem den nya spotify i alla fall ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Och Södertälje :) Helt klart rätt lag som gick upp igen. Extra gött om AIK slutar precis under sträcket ;)

Var riktigt kul att lyssna på Röglematchen på radiosporten. Kommentatorn är så jäkla kass och i denna matchen överträffade han sig själv. Vilka utbrott han fick på allt möjligt, speciellt domaren och Bödker. :lol:

Nu återstår den stora frågan, vart hamnar abbotarna nästa säsong? :unsure:

Och grattis Färjestad till SM-guldet !! Jönssons ftw! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu återstår den stora frågan, vart hamnar abbotarna nästa säsong? :unsure:

Ja då var det i alla fall klart att de inte stannar i Rögle. Ska man tro ryktena är det väl Luleå som ligger närmast men jag fattar inte vad de ska där o göra. De har ju inte större chans än Rögle att ta guld och de har definitivt inte samma stämning, så förmodligen handlar det bara om pengar. Grattis Luleå iaf isf. Sebastian Karlsson lämnar också kanske för Linköping. Och Strbak är också osäker. Det blir tufft att ersätta dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo man passade ju på att släppa fram en hel del yngre förmågor nu i senaste matchen så kanske någon fick mersmak och kan ta steget upp i A-laget. Det har även snackats om Byron Ritchie och Ryan Vesce som båda lirade en säsong i RBK för några år. De gjorde faktiskt fler poäng då per match än Abbotarna gjort, men jag skulle ändå hellre behålla Abottarna. :( Men som sagt grattis Luleå..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo man passade ju på att släppa fram en hel del yngre förmågor nu i senaste matchen så kanske någon fick mersmak och kan ta steget upp i A-laget. Det har även snackats om Byron Ritchie och Ryan Vesce som båda lirade en säsong i RBK för några år. De gjorde faktiskt fler poäng då per match än Abbotarna gjort, men jag skulle ändå hellre behålla Abottarna. :( Men som sagt grattis Luleå..

Nä Du! Det kommer att bli Bellvik-Oldboys som tar hem segern! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...