Gå till innehåll

Konstigt meddelande


Recommended Posts

Hej.

Undrar varför min dator med Vista Home Basic, som igår fick 2Gb ram istället för 1 visar mig att det inte finns något virusskydd mot skadlig kod. Jag ser ju att Avast! körs, men i Säkerhetscenter "lyser det rött", vilket det aldrig gjort förut.

Vad kan detta bero på?

För övrigt är det så att - visst - jag ser en liten förbättring. Men inte direkt när fönster i utforskaren öppnas och så vidare, snarare när jag öppnar antingen en internetsida som Aftonbladet där det är mycket bilder, eller när jag kör VLC-spelare, då märks det att jag uppdaterat ram-minnet.

Tacksam för hjälp, tips och åsikter.

MVH

zentao

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Vet inte

2. RAMets storlek är egentligen inte prestandahöjande i sig själv, utan låter bara datorns olika processorer arbeta smartare. Det krävs smart mjukvara för att utnyttja all sorts kvantitet i datorn (antal bytes RAM, antal kärnor i CPU/GPU, antal bytes hårddisk, osv...). Sen finns det ju saker som ger automatisk prestandavinst oberoende av mjukvaran (CPU/GPU frekvens, RAM frekvens, diverse överföringshastigheter, osv...). Så du kommer inte märka prestandaskillnad såvida du inte kör mjukvara som kan utnyttja RAMet smart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror att du framöver kommer ha stor glädje av att ha utökat minnet då varje Service pack brukar göra att datorn vill ha mer ram. Tex så räckte det rätt ok med 256mb ram i Xps begynnelse men nu är det helst 1gb eller mer för att få bra upplevelse.

Sen varför ditt virusskydd jäklas vet jag ej men pröva installera om det är mitt tips

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...