LightningStrike Posted March 8, 2009 Share Posted March 8, 2009 för att ta det positiva från början så gick det till skillnad från SP2 beta att installera. Fick aldrig in SP2 vetan men RC:n blev installerad på första försöket men mitt trådlösa nätverk dog då. Allt fungerar perfekt och stabilt med SP1 och jag hittar ingen ny firmware. allt är up-to-date. Varför blir det fel med SP2? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted March 8, 2009 Share Posted March 8, 2009 Hur menar du att ditt trådlösa nätverk dog? Mer information måste vi ha för att kunna göra en bedömning. 1. Kunde du se trådlösa nätverk men inte ansluta till dem (eller endast ditt trådlösa nätverk)? 2. Vad för trådlöst nätverkskort har du? 3. Vilken drivrutinsversion? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LightningStrike Posted March 8, 2009 Author Share Posted March 8, 2009 1. den anslöt till mitt nätverk men avbröts på engång sen gick det inte att ansluta mer 2. jag kör ett d-link GWL-G122 med drivrutin 3.0.7.0 (den fungarar felfritt och stabilt med SP1) min router är en DI-524 med senaste firmware Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted March 8, 2009 Share Posted March 8, 2009 Ok, tack för informationen. Hur länge väntade du innan du gav upp? Jag har ständiga problem med att få kontakt med min D-Link-router och ibland ansluts den på en gång men oftast så kan den inte ansluta förrän efter flera minuter. Jag brukar när detta händer testa att ansluta till andra nätverk i närheten och det går utan problem, vilket innebär att det är min D-Link som är boven i dramat. Har du testat samma sak? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LightningStrike Posted March 9, 2009 Author Share Posted March 9, 2009 jag försökte i en kvart. det finns inga andra nätverk i min närhet men vad är det som har ändrats sen SP1 som gör att det blir fel? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted March 9, 2009 Share Posted March 9, 2009 SP2 innehåller hundratals buggfixar och i stort sett alla delar av Windows uppdateras i ett service pack. SP2 innehåller dessutom specifika buggfixar för problem med trådlösa nätverk. Det kan vara problem med din drivrutin eller så har du stött på en helt ny bugg! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts