Jump to content

Recommended Posts

Posted

Att den inte känns som att köra en stridsvagn på lågväxel (typ otrimmad vista), och att nätverkskonfigurationen nästan sköter sig självt! :)

Posted

För att ta något lite konkret och roligt så får det bli den nya taskbaren. Så som den fungerar tillsammans med att det går så snabbt att starta program så känns det nästan som om de alltid är igång när man behöver dem.

Lite mer diskret bakom kulisserna är det jäkligt skönt att jag inte installerat en enda drivrutin.

Men det mest korrekta och tråkigaste svaret är nog HELHETEN.

Posted

Håller nog med Niklas...Men det mest korrekta och tråkigaste svaret är nog HELHETEN

Till vardagligt användande såsom surfande, mail, musik och nätverk fungerar Windows 7 helt underbart. Snyggt, lättarbetat och snabbt.

Har funnit mig själv sitta vid Vistadatorer några gånger den senaste veckan. Eftersom jag har Windows 7 (7000) på alla datorer hemma känns det segt och besvärligt att sätta sig framför Vista igen.

Gjorde dock en tabbe att uppgradera min egen dator från ett fullt fungerande Windows 7 bygge 7000 till bygge 7048. Efter det slutade det roliga ett tag. Efter några installationer av diverse program började datorn stanna vid uppstarten... jag tröttnade ganska fort och installerade om bygge 7000. Men även då fick jag samma problem. Detta startar jag dock en ny tråd om...

Mange

Posted

Håller med Nicklas och Manneman. Men det mest korrekta och tråkigaste svaret är nog HELHETEN.

Search-funktionen är en verklig hit. Computer management överskådlig och snabb.

Skall bli intressant att se vad som kommer i RC.

/candela