Jump to content

Från bygge 7000 till 7048 och/eller 7057

Manneman

Recommended Posts

Ska prova att låta bli att ändra enhetsbokstaven på disken och se om det går då....

Verkligen irriterande när man inte kan ha saker i den ordning man vant sig vid. Du får väl helt enkelt flytta runt filerna mellan partitionerna istället om det funkar med storlekarna. :/ Eller kanske en ordentlig formatering kanske kan få dem på bättre tankar? Jag har själv bytat enhetsbokstäver på flera av mina diskar/partitioner både efter jag installerade 7000 och 7048 utan några som helst problem.

Verkligen irriterande när man inte kan ha saker i den ordning man vant sig vid. Du får väl helt enkelt flytta runt filerna mellan partitionerna istället om det funkar med storlekarna. :/ Eller kanske en ordentlig formatering kanske kan få dem på bättre tankar? Jag har själv bytat enhetsbokstäver på flera av mina diskar/partitioner både efter jag installerade 7000 och 7048 utan några som helst problem.

Ja, det har faktiskt jag också.... detta problemet kom efter att jag provade att köra en Upgrade från 7000 till 7048. Jag har låtit bli att ändra något nu och ska se om det håller sig...

Mange

Jag har all min musik (över 1000 album) på en disk. Varje album har en egen spelningslista som har hängt med i ganska många år... ja, dom uppdateras regelbundet. Spelningslistorna pekar på mina album på enhet N. För att få dem att funka byter jag då enhetsbokstaven till N för att slippa och lägga in alla 1000 spelningslistorna manuellt igen...

Har funkat i XP, Vista och tidigare i 7... men du går det inte längre.

Mvh // Mange

Har nu kört flera dygn med ett otal omstarter. Jag har låtit bli att ändra mina enhetsbokstäver och konstaterar nu att det har varit roten till problemet. Har ingen dokumenterad förklaring till varför och VAD som verkligen strulat.... men efter denna tiden kan jag med största säkerhet peka på att det är det som strular...

Nu har man kunnat börja koppla av och verkligen njuta av Windows 7 7057... det ÄR verkligen snabbare och buggfritt. Nja... med tanke på ovanstående är det ju inte helt buggfritt, men jag misstänker att det är något som ligger på disken som jag inte kontrollerar.... låter det vara så här.

Mange