reggy Posted March 13, 2009 Posted March 13, 2009 På min pappas laptop så var det en bluescreen sen gjorde jag en ominstallation sen efter blev det mera av bluescreens när jag bara går ut på internet har testat både explorer och firefox. Den ena gången är det ett hårdvare fel sen nästa gång så är det inte det. Jag kan ladda ner uppdateringarna från microsoft och antivirus. Han har vista home premium. Quote
e-son Posted March 13, 2009 Posted March 13, 2009 På min pappas laptop så var det en bluescreen sen gjorde jag en ominstallation sen efter blev det mera av bluescreens när jag bara går ut på internet har testat både explorer och firefox. Den ena gången är det ett hårdvare fel sen nästa gång så är det inte det. Jag kan ladda ner uppdateringarna från microsoft och antivirus. Han har vista home premium. Börja med att uppdatera Bios och alla drivrutiner från datorns hemsida, samt alla uppdateringar från Windows update! Quote
reggy Posted March 13, 2009 Author Posted March 13, 2009 Börja med att uppdatera Bios och alla drivrutiner från datorns hemsida, samt alla uppdateringar från Windows update! Tack gör det sen skriver jag här hur det gick Quote
Andreas Stenhall Posted March 13, 2009 Posted March 13, 2009 Ta en titt på denna guide: http://www.tipsomvista.se/guider/95-felsoe...n-beror-pa.html Quote
reggy Posted March 13, 2009 Author Posted March 13, 2009 har uppdaterat och uppgraderat allt i hans dator vi kom ut på internet i 2 min sen blev det en ny Bluescreen Quote
e-son Posted March 13, 2009 Posted March 13, 2009 har uppdaterat och uppgraderat allt i hans dator vi kom ut på internet i 2 min sen blev det en ny Bluescreen Fick ni med Bios också? I så fall är det lämpligt att kolla in Stenis tips! Quote
reggy Posted March 13, 2009 Author Posted March 13, 2009 Fick ni med Bios också? I så fall är det lämpligt att kolla in Stenis tips! japp har gjort allt ska titta på stenis skrev Quote
reggy Posted March 13, 2009 Author Posted March 13, 2009 ntkrnlpa.exe tror att det är detta fel Quote
reggy Posted March 13, 2009 Author Posted March 13, 2009 tod bort uac men det hjälpte inte men vi kunde vara ute lite längre nu Quote
e-son Posted March 13, 2009 Posted March 13, 2009 ntkrnlpa.exe tror att det är detta fel Oops! Det låter inte så bra. Låter som du skulle behöva köra en systemreparation. Det går att göra utan att förlora sina personliga filer. Har du en Vista-/Recovery-skiva kan du kika på länken nedan. Har du ingen skiva så finns det troligen en återställningspartition på datorn... kolla manualen om hur man gör! http://www.vistax64.com/tutorials/88236-re...tall-vista.html Quote
reggy Posted March 13, 2009 Author Posted March 13, 2009 Oops! Det låter inte så bra. Låter som du skulle behöva köra en systemreparation. Det går att göra utan att förlora sina personliga filer. Har du en Vista-/Recovery-skiva kan du kika på länken nedan. Har du ingen skiva så finns det troligen en återställningspartition på datorn... kolla manualen om hur man gör!http://www.vistax64.com/tutorials/88236-re...tall-vista.html har precis gjort det. det enda jag har gjort med datorn är en ominstallation sen installera nod, comodo och spy sweeper plus alla uppdateringar både på microsoft och hp Quote
e-son Posted March 13, 2009 Posted March 13, 2009 har precis gjort det. det enda jag har gjort med datorn är en ominstallation sen installera nod, comodo och spy sweeper plus alla uppdateringar både på microsoft och hp Har du kollat vad som finns i Kontrollpanelen / Problemrapporter och lösningar? Quote
reggy Posted March 13, 2009 Author Posted March 13, 2009 Har du kollat vad som finns i Kontrollpanelen / Problemrapporter och lösningar? nej men jag tittat på det nu Quote
e-son Posted March 13, 2009 Posted March 13, 2009 Ett minnestest kanske kan vara bra att köra...! http://vistatips.se/testa-minnet-med-minne...ostikverktyget/ Quote
reggy Posted March 13, 2009 Author Posted March 13, 2009 Ett minnestest kanske kan vara bra att köra...!http://vistatips.se/testa-minnet-med-minne...ostikverktyget/ Jag gav upp har kört ner den till en databutik här i stan. Men tack för all hjälp. Misstänker att det är hdd eller ram minnerna Quote
reggy Posted March 19, 2009 Author Posted March 19, 2009 Minnerna var ok och hdd också men dom sa att comodo var felet för den hittar massa olika saker vad för nåt vet jag inte. När jag installerade så får man ju bestämma själv om man vill ha antivirus med men jag vill inte ha det med för min far har nod32 men dom säger att det finns endå 2 st antivirus i datorn. Men när min far kom hem så fick han bluescreen igen. Denna databutik heter Danox data. Quote
e-son Posted March 19, 2009 Posted March 19, 2009 Minnerna var ok och hdd också men dom sa att comodo var felet för den hittar massa olika saker vad för nåt vet jag inte. När jag installerade så får man ju bestämma själv om man vill ha antivirus med men jag vill inte ha det med för min far har nod32 men dom säger att det finns endå 2 st antivirus i datorn. Men när min far kom hem så fick han bluescreen igen. Denna databutik heter Danox data. Nu gissar jag lite alltså....! Det ligger troligen något gammalt antivirusprogram kvar, förmodligen ett som fanns förinstallerat när datorn leverarerades. Detta kan skapa konflikter mellan det nuvarande antivirusprogrammet NOD32 och resterna av det gamla. Försök ta reda på vilket antivirusprogram det gäller, så ni kan rensa datorn från detta... det kan mycket väl vara det som orsakar blåskärmen! Quote
reggy Posted March 19, 2009 Author Posted March 19, 2009 Nu gissar jag lite alltså....! Det ligger troligen något gammalt antivirusprogram kvar, förmodligen ett som fanns förinstallerat när datorn leverarerades. Detta kan skapa konflikter mellan det nuvarande antivirusprogrammet NOD32 och resterna av det gamla.Försök ta reda på vilket antivirusprogram det gäller, så ni kan rensa datorn från detta... det kan mycket väl vara det som orsakar blåskärmen! nej dom sa att det var comodo som var felet. när dom sa så trodde jag att det var norton som var kvar men jag tod bort det med norton removal tool. Quote
Recommended Posts