Skallis Posted March 15, 2009 Posted March 15, 2009 Hej! Min dator DELL dimension 8400 har blivit slö så jag tänkte rensa den och återinstallera windows xp. När jag har satt in skivan kommer ett felmeddelande att den inte hittar någon hårddisk. Jag har precis haft datorn inlämnad och fått ett nytt grafikkort installerat. Vad är felet? Quote
aok Posted March 15, 2009 Posted March 15, 2009 Finns det ett oprativsystem instalerat nu? isåfall går det att starta datorn normalt utan windows skivan? Om inte kan du ta dig in i bios och kolla om datorn hittar hårddisken där? om den inte gör det är det kanske rimligt att tro att den som fixade grafikkortet har satt kontakten felaktigt... varför de nu skulle ha tagit loss den vet jag inte men de kanske har komitt åt den på nått vis. Quote
si3rra Posted March 15, 2009 Posted March 15, 2009 du saknar sata drivers på din cd, en lätt lösning kan vara denna: 1) Reboot and hit F2 on the Dell screen 2) Go to the SATA Operation section 3) Change to Combination SATA/PATA mode. 4) Reboot and re-attempt windows install Quote
Skallis Posted March 15, 2009 Author Posted March 15, 2009 du saknar sata drivers på din cd, en lätt lösning kan vara denna:1) Reboot and hit F2 on the Dell screen 2) Go to the SATA Operation section 3) Change to Combination SATA/PATA mode. 4) Reboot and re-attempt windows install Quote
Skallis Posted March 15, 2009 Author Posted March 15, 2009 Hej igen! Tack för hjälpen. Nu funkar det!!!!! Quote
Recommended Posts