CyphoX Posted March 15, 2009 Share Posted March 15, 2009 Hej! Det är så att jag använder daemon tool mycket på datorn. Finns det något sätt att få den installerat på 7an? har tetstat med att göra det kompatibelt med vista sp1 men det funkade inte. Kör med (Windows 7 x86 build 7057) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Orvaldo Posted March 15, 2009 Share Posted March 15, 2009 Du får köra Virtual Clone Drive. När du installerat det kommer inte windows vilja stänga av sig, stäng av datorn manuellt och sen starta datorn igen så funkar programmet och allt är som vanligt. För att mounta en fil dubbelklickar du bara på den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted March 15, 2009 Share Posted March 15, 2009 Vad är det du använder den till? Jag bara undrar eftersom det finns andra som fungerar på W7:an Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CyphoX Posted March 15, 2009 Author Share Posted March 15, 2009 jag använder det till att öppna upp iso filer tack Orvaldo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted March 15, 2009 Share Posted March 15, 2009 Jag använder UltraIso , funkar klockrent. UltraIso har även en "Image Drive" om man vill installera den, som ett val vid installationen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted March 15, 2009 Share Posted March 15, 2009 Daemon Tools fungerar aldrig på nya operativsystem, det var exakt samma sak när Vista släpptes. Glöm Daemon Tools och kör Virtual Clone Drive, det har fungerat 100%-igt i flera år oavsett nytt operativsystem eller inte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted March 15, 2009 Share Posted March 15, 2009 Daemon Tools fungerar aldrig på nya operativsystem, det var exakt samma sak när Vista släpptes. Inbyggt rootkit-skydd? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted March 15, 2009 Share Posted March 15, 2009 Inbyggt rootkit-skydd? Uselt kodat då det ända sedan Vista-betan orsakat mängder med blåskärmar... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
morno Posted March 25, 2009 Share Posted March 25, 2009 jag använder PowerIso på min Windows 7 (7000) på min pappas dator.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gsb Posted March 25, 2009 Share Posted March 25, 2009 Jag öppnar iso-filer med WinRAR och bränner ut dom med UltraISO. Fast numera lägger jag ut allt på USB, mycket smidigare än DVD/CD. Har fyra USB av olika storlek som jag använder vid behov. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Orvaldo Posted March 26, 2009 Share Posted March 26, 2009 ...bränner ut dem? Hoppas du har RW annars slösar du pengar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gsb Posted March 26, 2009 Share Posted March 26, 2009 Bränner ut gör jag enbart vid behov på jobbet, så jag slösar i varje fall inga privata pengar. Men det var evigheter sen jag brände ut nåt. Vi pratar nog säkert ett år sen sist. /G Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Orvaldo Posted March 26, 2009 Share Posted March 26, 2009 Hm, tror jag missade sista delen av din mening. =) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts