Gå till innehåll

Saknar drivrutiner för x64 för D-50 modemet.


Sunshine

Recommended Posts

Go Kväll!

Jag hade laddat ner W7 64-bitars. Installerade och allt frid och fröjd, tills jag skulle använda ICE-NET modemet. Då visade sig, detta modem D-50, hade bara drivisar för 32-bitars. Hum, var bara att formatera HDD´n och använda denna som spardisk!

Nu går det ju inte att få tag på 32-bitars W7, för att få modemet att gå igång, så jag får vänta tills det släpps och kan köpas! Jag kommer definitivt att köpa W7, körde utan modemet och fick se vad det gick för, visserligen bara ver 7000, men jag hade inga som helst problem.

Säger då bara det: Bulla & Kallpären!

Mvh// Sunshine :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Go Kväll!

Jag hade laddat ner W7 64-bitars. Installerade och allt frid och fröjd, tills jag skulle använda ICE-NET modemet. Då visade sig, detta modem D-50, hade bara drivisar för 32-bitars. Hum, var bara att formatera HDD´n och använda denna som spardisk!

Nu går det ju inte att få tag på 32-bitars W7, för att få modemet att gå igång, så jag får vänta tills det släpps och kan köpas! Jag kommer definitivt att köpa W7, körde utan modemet och fick se vad det gick för, visserligen bara ver 7000, men jag hade inga som helst problem.

Säger då bara det: Bulla & Kallpären!

Mvh// Sunshine :(

Vist finnst det att ladda ner W7 32-bit(7057). Om du vill och har använd samma nyckel som till betan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vist finnst det att ladda ner W7 32-bit(7057). Om du vill och har använd samma nyckel som till betan.

Nä, jag väntar tills det släpps och köper prg´t. Kosta vad det kosta vill, men som sagt, jag väntar. :angry:

Får väl ta en dust med ICE-NET och be dom fixa drivisar till modemet åxå! Alltså 64-bitars....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, jag väntar tills det släpps och köper prg´t. Kosta vad det kosta vill, men som sagt, jag väntar. :angry:

Får väl ta en dust med ICE-NET och be dom fixa drivisar till modemet åxå! Alltså 64-bitars....

Det kommer nog drivisar till 64 med....finns det inte till VIsta 64?

Har du mycket minne i datorn eftersom du måste ha 64-bitars?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kommer nog drivisar till 64 med....finns det inte till VIsta 64?

Har du mycket minne i datorn eftersom du måste ha 64-bitars?

Nä, 64-bitars finns ej till Vistan heller! Minne, JO-DU, det räcker gott nog!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte använt w 7 på ett tag.Jag uppdaterade det igår.När jag hade startat om datorn fungerade inte mitt icenet modem.Det är inte kopatibelt.Försökte köra kompatibelt med vist el,xp inget fungerade.Finns det något jag kan göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ICE.NET är ett mobilt bredband.Det hjälper nog inte att köpa ett modem nästintill gratis på Blocket.Men tack för tipset.

Hej! Håller med vad Du skrev. Alltså i urskogen där man nu tar bort nästan alla telekablar, så finns denna mobila överföring som faktiskt fungerar riktigt bra. Testat andra mobila modem, men dom fungerar nästan inte här uppe.

Jag kommer att ta kontakt med ICE-NET. Tills vidare så får vi väl acceptera drivisarna för 32-bitars. <_<

EDIT: Förfrågan har skickats till ICE-NET, väntar bara på svaret!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Håller med vad Du skrev. Alltså i urskogen där man nu tar bort nästan alla telekablar, så finns denna mobila överföring som faktiskt fungerar riktigt bra. Testat andra mobila modem, men dom fungerar nästan inte här uppe.

Jag kommer att ta kontakt med ICE-NET. Tills vidare så får vi väl acceptera drivisarna för 32-bitars. <_<

EDIT: Förfrågan har skickats till ICE-NET, väntar bara på svaret!

Blev lite nyfiken på det bolaget. Och det ser ej kul ut på deras hemsida

Nordisk Mobiltelefon Sverige AB, bolaget bakom ice.net, försattes den 23 januari 2009 i konkurs. Driften av nätet fortsätter tillsvidare och genom ett auktionsförfarande förväntas en ny ägare ta över verksamheten inom två veckor från konkursdatumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev lite nyfiken på det bolaget. Och det ser ej kul ut på deras hemsida

Nordisk Mobiltelefon Sverige AB, bolaget bakom ice.net, försattes den 23 januari 2009 i konkurs. Driften av nätet fortsätter tillsvidare och genom ett auktionsförfarande förväntas en ny ägare ta över verksamheten inom två veckor från konkursdatumet.

Hej!

Konkursen avvärjdes, detta i och med att Accsess International gick in som ägare. Detta bolag har tidigare varit inblandat i Bredbandsbolaget också. Så nu kommer verksamheten att fortsätta som vanligt. Inga kunder skall bli drabbade av den tidigare konkursen. ICE-NET kommer att leva vidare. Det behövs om man bor i en Lappkåta mitt inne i urskogen.

Ha en bra kväll.

Mvh// sunshine :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...