Gå till innehåll

Notepad


bobcat

Recommended Posts

Skulle villja veta varför jag får upp desktop notepad [.ShellClassInfo]LocalizedResourceName=@%SystemRoot%\system32\shell32.dll,-21801

IconResource=%SystemRoot%\system32\imageres.dll,-3] varje gång som win 7057 har startat det lägger det sig på skrivbordet som ett dokument.

Tacksam för alla ideer.Bosse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle villja veta varför jag får upp desktop notepad [.ShellClassInfo]LocalizedResourceName=@%SystemRoot%\system32\shell32.dll,-21801

IconResource=%SystemRoot%\system32\imageres.dll,-3] varje gång som win 7057 har startat det lägger det sig på skrivbordet som ett dokument.

Tacksam för alla ideer.Bosse.

Fix Windows 7 Build 7057 Notepad Auto Open Desktop.ini on Startup Bug

1. Open Windows Explorer, then click on Organize -> Folder and Search Options.

2. Go to View tab.

3. Under “Hidden files and folders” tree, select Show hidden files, folders and drives.

4. Uncheck Hide protected operating system files in order to be able to view the hidden desktop.ini file.

5. Click OK when done.

6. Navigate to C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup folder, or alternatively, just type shell:common startup in Start Search and hit Enter.

7. Delete desktop.ini file inside the folder.

8. Navigate to C:\Users\USERNAME\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup folder, or alternatively, just type shell:startup in Start Search and hit Enter.

9. Delete desktop.ini file inside the folder.

10. The bug has been fixed, and no Notepad window with desktop.ini will appear on reboot or startup anymore.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fix Windows 7 Build 7057 Notepad Auto Open Desktop.ini on Startup Bug

1. Open Windows Explorer, then click on Organize -> Folder and Search Options.

2. Go to View tab.

3. Under Hidden files and folders tree, select Show hidden files, folders and drives.

4. Uncheck Hide protected operating system files in order to be able to view the hidden desktop.ini file.

5. Click OK when done.

6. Navigate to C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup folder, or alternatively, just type shell:common startup in Start Search and hit Enter.

7. Delete desktop.ini file inside the folder.

8. Navigate to C:\Users\USERNAME\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup folder, or alternatively, just type shell:startup in Start Search and hit Enter.

9. Delete desktop.ini file inside the folder.

10. The bug has been fixed, and no Notepad window with desktop.ini will appear on reboot or startup anymore.

Tackar så mycket Wheinrome.

Funkar nu klockrent./Bosse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som kommit på varför det blir såhär?

Min teori är ungefär såhär, det finns en Desktop.ini i "All Users" som även den startas upp. Och eftersom det finns en på den inloggade användaren plus att det finns en i "All Users", blir det två instanser av samma fil... så att säga, kan det vara problemet? Den ena, "User" kanske inte skulle ha startats alls eftersom det oftast finns mer på desktop än bara den felande raden.. och bara "All Users" skulle ha varit kvar som en grundinställning, tills någon loggar på.

Hmmm, svammel, är det någon som fattar vad jag menar med detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanon. Nu fyller trådarna om detta snart halva första sidan i Windows 7 avdelningen, snart är de så många att de t.o.m borde gå att hitta dem via sökfunktionen. :rolleyes:

Får väl be så mycket om ursäkt att jag inte var uppmärksam på att det redan fanns en tråd om mitt problem , skall nu ta ok skärpa mig./Bosse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får väl be så mycket om ursäkt att jag inte var uppmärksam på att det redan fanns en tråd om mitt problem , skall nu ta ok skärpa mig./Bosse

Å andra sidan verkar inte sökfunktionen fungera, iaf fungerar den mediokert då jag alltid får 0 träffar när jag söker, fast att jag hittar det hur lätt om helst genom google.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...