Gå till innehåll

Trådlöst nätverk med Windows XP 64-bit


bigvanilla

Recommended Posts

Hejsan.

Jag har WinXP 64bit installerat och vill är ute efter ett trådlöst nätverkskort till en stationär dator. Köpte ett Netgear USB kort som inte fungerade så jag har varit i kontakt med Netgear som inte har några liknande produkter som fungerar med WinXP 64bit.

Likaså har jag varit i kontakt med webhallen, där dom heller inte har någon produkt som klarar winXP 64bit.

Vet någon om något kort som klarar 64bit winXP?

Eller tipsa om en annan lösning? Funderade ett tag på via eluttaget istället, men då blir priset lite dyrare.

// Patrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nyligen köpt ett D-Link DWA-160 från Webhallen, och det finns åtminstone drivrutiner/programvara till XP x64... så det skulle ju vara märkligt om det inte fungerar då! Förövrigt ett av dom mest kompletta korten på marknaden, som jag är både imponerad av, och nöjd med!

http://www.dlink.se/cs/Satellite?c=TechSup...-SE%2FDLWrapper

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nyligen köpt ett D-Link DWA-160 från Webhallen, och det finns åtminstone drivrutiner/programvara till XP x64... så det skulle ju vara märkligt om det inte fungerar då! Förövrigt ett av dom mest kompletta korten på marknaden, som jag är både imponerad av, och nöjd med!

http://www.dlink.se/cs/Satellite?c=TechSup...-SE%2FDLWrapper

Tack, konstigt att webhallen sa att dom inte hade någon liknande produkt som stödjer 64bit winxp. Skall kolla upp detta.

Ett super tack :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, konstigt att webhallen sa att dom inte hade någon liknande produkt som stödjer 64bit winxp. Skall kolla upp detta.

Försäljare har i regel rätt dålig koll på det mesta utöver lön och eventuell provision! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...