Gå till innehåll

Växlingsfil och readyboost


zen-TAO

Recommended Posts

Hej.

Installerade nyligen nya ram-minnen. Detta innebar att jag nu har 2 Gb istället för 1Gb. Med det tidigare mindre minnet, hade jag en växlingsfil och även en readyboost för att om möjligt förbättra prestandan.

Jag undrar vad växlingsfilen respektive readyboosten skall vara med 2 Gb och om det i så fall gör någon större nytta?

Tack på förhand.

Med vänlig hälsning

zentao

p.s har vista home basic som OS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den rekommenderade storleken på växlingsfilen är 1½ gånger ramminnets storlek... i ditt fall alltså 3,5GB! Rekommendationen för Ready Boost är minst ramminnets storlek.... systemet anger självt en rekommendation när man stoppar i ett Ready Boost-kompatibelt minne!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den rekommenderade storleken på växlingsfilen är 1½ gånger ramminnets storlek...

Har aldrig förstått denna rekommendation, som säger att man skall ha större växlingsfil ju mer ram man har, fastän växlingsfilen ju behövs mer ju mindre ram man har… Och har man 2 GB eller mer behövs ingen växlingsfil på disk alls (om man inte gör något extremt minneskrävande, men då är det bättre med mer ram).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...