Gå till innehåll

Lägga till länk från internet i mapp på datorn ?


Grooge

Recommended Posts

Vill alltså kunna lägga till länkar i en form av mappbibliotek, kan man på något sätt utföra detta på ett liknande sätt som man gör i favoriter ? Tacksam om någon kan tipsa om lösningar på detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis till vänster om adressraden i webbläsaren finns en liten ikon, klicka på den och dra den till katalogen du vill ha länken i och släpp den där. Då skapas en helt vanlig genväg, likadan som man har till filer, fast den leder till hemsidan istället och öppnas automatiskt med webbläsaren.

Vet inte om jag fattade rätt men det var ett försök iaf. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för den, fungerar men blir ganska omständig med tanke på att biblioteket är ganska stort.

Är det hela Favoritmappen du vill ha, så kan du bara kopiera den till vilken plats du vill... den finns på följande adress!

Vista: C:\Users\Användarnamn\Favorites

XP: C:\Documents and Settings\Användarnamn\Favoriter

Vet inte heller om jag fattade rätt! :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej detta har inget med favoritmappen att göra, vad jag vill göra är att lägga till länkar i andra mappar på datorn.

Högerklicka i den aktuella mappen och välj Nytt / Genväg? ...fattar fortfarande inte! :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag vill är att från IE8 lägga till länkar i olika mappar på datorn, på samma sätt som man lägger till länkar i favoriter, jag vill alltså kunna välja vilken mapp länken hamnar i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag vill är att från IE8 lägga till länkar i olika mappar på datorn, på samma sätt som man lägger till länkar i favoriter, jag vill alltså kunna välja vilken mapp länken hamnar i.

Tror jag förstår... men då finns det nog inget enklare sätt än det Nicklas beskriver... åtminstone inget inbyggt! Kanske något 3:e-parts program då!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...