Gå till innehåll

IE (8) SKARP (bugg?)!


Sunshine

Recommended Posts

Min fråga är bara den om nu Vista/XPs IE8 är så snabb som alla säger, nöjer sig Microsoft med det eller kommer dom att jobba vidare med IE8 nu för Windows 7 nu och snabba upp den ännu mer eller anses den också vara klar?

MS och ingen annan heller för den delen vill ha fler olika "versioner" av IE och därför kommer IE8 i Windows 7 inte att optimeras ytterligare. Men, ett stort men, är att man kanske visst fortsätter att optimera det och förbättra det, ändringr och optimering som i sådana fall även dyker upp i IE8 för XP och Vista. Notera att jag bara spekulerar, men som sagt, ingen vill ha flera versioner så därför kommer IE8 på XP, Vista och Windows 7 vara detsamma och följas åt i utvecklingen i form av patchar som kommer att släppas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En rätt jobbig "bug"...! Man kan som bekant samla grupper av favoriter i "favoritfältet", genom att skapa en mapp som man sedan kan dra in genvägarna i, men man måste tydligen dra genvägen spikrakt inom "favoritfältet"... minsta lilla man halkar utanför, uppåt eller neråt, så krashar hela Webläsaren skoningslöst! :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fler som ser samma problem som e-son?

Kanske inte är så många som har kommit på än, att det går att lägga hela mappar i favoritfältet. ;)

Hur som helst så fungerar IE8 ganska dåligt överhuvudtaget på min astrimmade Vista.... så det kan ju vara min egen bug! :P

Har avinstallerat den i väntan på SP2, då jag ändå tänker blåsa burken!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag undrar om det är en bugg i IE8 (skarp)?

Ställer in säkerhet, aktivera skyddat läge på. I raden ovanför Aktivitetsfältet, så är det dock (skyddat läge: Av). I betan fanns dock visningen (PÅ).

Flera som lagt märke till fenomenet?

Mvh//sunshine

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installerade IE8 i en burk som dessförinnan hade IE8 beta. Installationen tycktes gå väl, men efter omstart av datorn, kunde IE8 ej användas. Programfönstret öppnades, och stängdes direkt. :unsure: 8:an är nu ute ur systemet…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag undrar om det är en bugg i IE8 (skarp)?

Ställer in säkerhet, aktivera skyddat läge på. I raden ovanför Aktivitetsfältet, så är det dock (skyddat läge: Av). I betan fanns dock visningen (PÅ).

Flera som lagt märke till fenomenet?

Mvh//sunshine

Om du stänger alla IE-fönster och öppnar upp det igen, vad är statusen då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För den som känner sig manad att hjälpa Microsoft, med att lösa eventuella kompatibilitetsproblem, finns det nu ett browser-tillägg som hjälper till med att rapportera "problemsidor"!

http://www.microsoft.com/downloads/details...ec-c64ccf58e4bb

Tack e-son för denna länk!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fråga, den här funktionen "In-Private" filtrering..

Fungerar den endast i "in private läge"?

och om inte, så borde den väl gå att använda för att blockera t.ex annonser som ad block?

någon som har koll på hur man skriver funktioner / rutiner för detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är imponerad av sidrenderingen på IE8. Allt känns jätte bra förutom uppstarten. När man klicka på ie ikonen i verktygsfältet så är det fördröjning innan programmet starta. Lite irriterande uppstart. Hoppas det kommer nån tweak eller patch till det där snart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Microsoft kommer inom kort att börja trycka ut InternetExplorer 8 som en Viktig/Rekommenderad uppdatering via Windows Update. Den som har datorn inställd på automatiska uppdateringar men absolut inte vill ha IE8, kan ladda ner och installera ett litet verktyg som blockerar just automatisk leverans av densamma! Den kommer då att istället hamna bland dom frivilliga tilläggsuppdateringarna!

http://www.microsoft.com/downloads/details...;displaylang=en

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fråga, den här funktionen "In-Private" filtrering..

Fungerar den endast i "in private läge"?

och om inte, så borde den väl gå att använda för att blockera t.ex annonser som ad block?

någon som har koll på hur man skriver funktioner / rutiner för detta?

Den verkar endast fungera i InPrivate-läge ja! Jag tror att du får svar på dom flesta frågor om du slår upp about:InPrivate i webläsaren! Se bif. bild!

post-1936-1237895186_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...