Gå till innehåll

Internet Explorer 8 ställer till problem


CGD

Recommended Posts

Jag installerade IE8 igår och fick genast fullt med trassel. Hur går det för er andra?

Har jag mer än en flik uppe eller mer än en IE 8 igång och stänger ner den ena ffår jag ofta ett felmedelande och rapportrutan till Microsoft kommer upp. IE 8 låser sig ofta och då låser sig alla flikar och alla IE 8 och inte nog med det andra program går också i baklås. Inte ens Aktivitetshanteraren går att få igång. Så det blir till att sitta där och vänta tills allt släpper eller starta om datorn.

Så vad finns att göra. Ta bort åttan igen? Men den måste ju in förr eller senare ändå!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har XP Pro SP3.

Jag kan inte läsa ut vad som är fel utifrån det som står i felrutan.

I loggboken har jag flera fel i programdelen. En påstår "Fel-bucket 1192294048." En annan som var lite tidigare påstår, "Felaktigt program iexplore.exe, version 8.0.6001.18702, felaktig modul mshtml.dll, version 8.0.6001.18702, felaktig adress 0x000bca9a." Detta felmeddelandet återkommer hela tiden men mitt i så kom ett annat "Stoppat program explorer.exe, version 6.0.2900.5512, stoppad modul hungapp, version 0.0.0.0, stoppad adress 0x00000000." Det var ett tag sedan jag använde sexan.

Sedan så är ju detta felet också envist, "Felaktigt program GSvr.exe, version 0.0.0.0, felaktig modul GSvr.exe, version 0.0.0.0, felaktig adress 0x00002460." Men det är ju Gigabytes program för energibesparing.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har XP Pro SP3.

Jag kan inte läsa ut vad som är fel utifrån det som står i felrutan.

I loggboken har jag flera fel i programdelen. En påstår "Fel-bucket 1192294048." En annan som var lite tidigare påstår, "Felaktigt program iexplore.exe, version 8.0.6001.18702, felaktig modul mshtml.dll, version 8.0.6001.18702, felaktig adress 0x000bca9a." Detta felmeddelandet återkommer hela tiden men mitt i så kom ett annat "Stoppat program explorer.exe, version 6.0.2900.5512, stoppad modul hungapp, version 0.0.0.0, stoppad adress 0x00000000." Det var ett tag sedan jag använde sexan.

Sedan så är ju detta felet också envist, "Felaktigt program GSvr.exe, version 0.0.0.0, felaktig modul GSvr.exe, version 0.0.0.0, felaktig adress 0x00002460." Men det är ju Gigabytes program för energibesparing.

Jag har windows vista x32 ie 6/7 och vad jag har läst mej till så verkar det inte bero på vilket operativsystem man kör,har testat allt även denna checklista för nätproblem htt:p//korturl.se/alxq .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har lite problem med att varningsrutan om att Internet Explorer har stött på problem och stängs kommer upp när jag ska stänga en flik. Varningsrutan kommer bara upp när jag har flera flikar uppe och ska stänga en. När sen IE stängs så stängs bara en flik? I IE7 stängdes alla filkarna om IE stötte på problem. Här är problemrapporten:

Händelsenamn: BEX

Programnamn: iexplore.exe

Programversion: 8.0.6001.18702

Programtidsstämpel: 49b3ad2e

Namn på felmodul: StackHash_e52f

Modulens version: 0.0.0.0

Tidsstämpel för felmodul: 00000000

Undantagsförskjutning: 07be3f53

Undantagskod: c0000005

Undantagsdata: 00000008

OS-version: 6.0.6001.2.1.0.256.1

Språkvariant-ID: 1053

Ytterligare information 1: e52f

Ytterligare information 2: e98dfca8bcf81bc1740adb135579ad53

Ytterligare information 3: 860f

Ytterligare information 4: 6eabdd9e0dc94904be3b39a1c0583635

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst yassin_2999

Jag fortsätter väl på samma tråd....

Jag får upp ett felmeddelande lite då o då. Jag kan vara på t.ex Google och söker på något så kommer meddeladet upp. Detta förekom redan i Beta 2 så jag tänkte väl att det borde vara löst i den slutliga versionen....men tyvärr inte.

Felmeddelandet:

712r7m.png

Jag kör WinXP HE, SP3 och detta händer oavsett om jag har flera flikar eller en.

Någon som vet va det kan bero på...???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tröttnade på alla felmedelande i IX8 så jag tog bort den och gick tillbaka till sjuan. Tyvärr så blev felmedelanden kvar.

Tyvärr verkar det vara en hel del användare som har problem med IE8. Jag har inte hittat någon lösning på detta ännu men jag gissar att Microsoft bombarderas med kraschrapporter och kan skapa en samlingspatch som kommer att lösa många av problemen inom kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...