Gå till innehåll

Min dator startar inte utan bara blåskärmar


flewrida

Recommended Posts

Hej jag bytte precis batterie på den stationära dator. sedan satte jag på den och den startade helt normalt men efter ett tag stängdes den av sen startade om automatiskt. Nu till felet. Det kommer att jag ska starta windows normalt sedan när jag trycker det fortsätter windows att ladda men den laddar ej klart utom kommer ngt blått snabbt och allt börjar om. Jag kan inte ens starta datorn i felsäkert läge. jag har omformaterat datorn men det är fortfarande samma fel. vad kan det vara snälla hjälp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej jag bytte precis batterie på den stationära dator. sedan satte jag på den och den startade helt normalt men efter ett tag stängdes den av sen startade om automatiskt. Nu till felet. Det kommer att jag ska starta windows normalt sedan när jag trycker det fortsätter windows att ladda men den laddar ej klart utom kommer ngt blått snabbt och allt börjar om. Jag kan inte ens starta datorn i felsäkert läge. jag har omformaterat datorn men det är fortfarande samma fel. vad kan det vara snälla hjälp

Var det backup-batteriet du bytte?

Isåfall är det i BIOSET, som inställningarna har försvunnit. Vid start, tryck på den tangent som säger att bioset skall visas, därefter kolla inställningarna. Annars, ta default (fabriksinställning) och spara, starta om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns inte alltså det kommer ngt som kallas för bluescreen of death snabbt sedan fortsätter det jag blir less. datorn kostar 9 tusen

????????????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bara bytte batteri det ska inte göra så här snälla ngn som vet varför

Kom du inte in i BIOSET? Där kan man kolla/ändra inställningarna. Vid byte av batteriet så ändras detta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag böt till klockan o moderkortet för det tog slut. men jag går in i bioset och klockan stämmer exakt men varför startar den om och ger mig en snabb bluescreen of dead

har du kollat i bios så att hårddisken eller cd står först i startordningen,har du tagit bort batteriet så är det risk att diskdriven står som förstaval och har du ingen diskdrive så borde du få ett felmeddelande.(men det kanske blir blåskärm istället,jag vet inte)

mvh

t

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså du har köpt en dator för 9000 :- och backup batteriet är slut?

Vanligtvis är batteriets livslängd längre än datorns.

Och batteriet är utbytt och inga bios inställningar är nollställda?

Och datorn är formaterad och Windows ominstallerat, men ger fortfarande blåskärm i uppstarten?

Är allt detta korrekt uppfattat?

Sätt tillbaka det gamla batteriet då och se om de slutar ?

och det är batteriet du bytt (ser ut som ett klockbatteri platt)

Blåskärm får man när ett allvarligt fel uppstått då oftast hårdvara alt. drivrutin, om

felet kvarstår efter formatering så låter det ju som ett fel på hårdvaran. tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket moderkort har du?

Det är lättare att hjälpa dig om man vet vilken hårdvara du har, tala om alla delar i ditt system.

Även vilket operativsystem du använder, xp, vista windows 7 etc...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tryck F10 när det syns något... vid start av datorn, dvs vid första möjliga som inte är svart. Om datorn är byggd före 2006, tryck F1.

Väl inne i BIOS, tryck F5 för att återställa till standard.

Tryck F10 för att spara, välj yes, vid frågan om att spara

Esc för att avsluta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...