Gå till innehåll

Pavilion 403 behöver drivisar


Mickilina

Recommended Posts

Tack Sunshine.

Detta gav inget, och vid närmare undersökning kom fram att det är inte sen längre nVidias drivare som är problemet för ljudet utan *ljudstyrenhet för multimedia" + därtill mycket annat:

post-1531-1237710004_thumb.jpg

Fy farao vad det känns hopplöst med denna dator!

Ett telefonsamtal till HP och be (kräv) dom skicka samtliga drivrutiner till burken kanske? Jag letade flera timmar i går utan att lyckas hitta något som fungerar. Därmed inte sagt att dom inte finns! Personligen tycker jag det är stor skam att HP inte tillhandahåller alla drivrutiner på datorns hemsida. Men det är så klart ett sätt att få folk att skrota fullt fungerande datorer och istället köpa nytt! :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett telefonsamtal till HP och be (kräv) dom skicka samtliga drivrutiner till burken kanske? Jag letade flera timmar i går utan att lyckas hitta något som fungerar. Därmed inte sagt att dom inte finns! Personligen tycker jag det är stor skam att HP inte tillhandahåller alla drivrutiner på datorns hemsida. Men det är så klart ett sätt att få folk att skrota fullt fungerande datorer och istället köpa nytt! :angry:

Jättetack för ditt engagemang och all jobb du har lagt ner.

Jag är av samma åsikt, att man borde kontakta HP och slå näven i bordet. Men då blir lite konkreta problem; datorägaren klarar inte av det kunskapsmässigt, hon vet knappast vad drivare är för något. Skulle jag ringa och prata med HP, då borde jag rimligtvis ha tillgång till burken.

Nu har jag varit här redan i 2 dygn och måste åka hem. Åker kommunalt, med fem byte mellan olika bussar, tunnelbana och tåg. Kan således inte ta burken med mig hem och just nu kan inte få skjuts heller av någon. Så det här måste väl bli liksom liggandes... iaf än så länge.

En gång till hjärtlig tack e-son och alla andra!

//Mickilina och väninnan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hjälper det ej heller att, i enhetshanteraren högerklicka på utropstecknet och uppdatera drivrutinen?

Annars så får man väl ta till det drasktiska. Att ta bort alla utropstecken i enhetshanteraren, starta om datorn och se vad som hittas och eventuellt att den ber om att få en CD att söka på, eller att vara uppkopplad på nätet där den söker nytt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hjälper det ej heller att, i enhetshanteraren högerklicka på utropstecknet och uppdatera drivrutinen?

Annars så får man väl ta till det drasktiska. Att ta bort alla utropstecken i enhetshanteraren, starta om datorn och se vad som hittas och eventuellt att den ber om att få en CD att söka på, eller att vara uppkopplad på nätet där den söker nytt!

Hjälper det ej heller att, i enhetshanteraren högerklicka på utropstecknet och uppdatera drivrutinen?
Tyvärr, det gör det inte, så många gånger som jag har försökt efter alla nya drivisar jag har installerat.
Annars så får man väl ta till det drasktiska.
Just för stunden är jag inte beredd på några drastiska åtgärder, det svider redan i ögonen så att jag knappast ser något.
Att ta bort alla utropstecken i enhetshanteraren, starta om datorn och se vad som hittas
Det finns inget att hitta efter omformateringen igår.

Men tack för din hjälpvilja!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej Micklina

om det är så att du fått igång nätverkskortet så föreslår jag att du installerar drivermax det är gratis och det krävs endast att du registrerar dig

jag har bara haft positiva erfarenheter av detta prog

tub

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hittade en gammal tråd från -07 ang denna burkens ljudproblem, som blev hjälpta då.

Installerade samma drivare vilken waxinator länkade till då. Den funkade även denna gång! Underbart!

Nu är "bara" resten kvar:

post-1531-1237719732_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej Micklina

om det är så att du fått igång nätverkskortet så föreslår jag att du installerar drivermax det är gratis och det krävs endast att du registrerar dig

jag har bara haft positiva erfarenheter av detta prog

tub

Hej tub!

Tack, jag ska titta på detta program.

Var det inte så, att du, eller någon annan länkade till detta redan för ett par veckor sedan på en annan tråd. Den datorns drivarproblem problem löstes på andra sätt.

//Mickilina

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...