Gå till innehåll

Malwarebytes falsklarmar om Comodo SafeSurf


Recommended Posts

Den senaste versionen av Malwarebytes med databasversionen 1882 larmar om att c:windows \system32\cssdll32.dll som tillhör SafeSurf är en trojan! Såg att detta var rapporterat på deras forum så det borde väl snart åtgärdas :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm, dags igen… Förra gången var det värre, då gällde det CIS-komponenten guard32.dll.

MrO, har du SafeSurf igång parallellt med CIS? Inte nödvändigt, om du inte har avmarkerat Detect Shellcode injections (i.e. Buffer overflow protection) i Image Execution Control Settings. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den senaste versionen av Malwarebytes med databasversionen 1882 larmar om att c:windows \system32\cssdll32.dll som tillhör SafeSurf är en trojan! Såg att detta var rapporterat på deras forum så det borde väl snart åtgärdas :D

Hej!

Jag fick också detta mess, det var Comodo System Cleaner som orsakade larmet.

Fick till och med fel på datorn, startade inte efter att ha kört System Cleaning. Återställde datorn till en tidigare tidpunkt, avinstallade CSC och vipps problemen försvann. Nu går datorn som en klocka igen. Som sagt var, det var CSC som ställde till det.

Mvh/sunshine

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej JoWa! Nej jag har inte SafeSurf kvar sen jag uppdaterat till den sista versionen av CIS,trodde faktiskt att det var en rest som låg kvar! Men nu när jag ser vad Sunshine skriver så misstänker jag att det är en fil från Comodo System Cleaner eftersom jag har det programmet

Mvh MrO

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok tack JoWa då kunde denna fil tas bort då,fattar inte varför den blev kvar efter avinstallationen av SafeSurf men men!( Lite mer vårstädning i datorn bara,ruskigt vad mycket man kunde ta bort som låg kvar efter IE7 ;) )

Mvh MrO

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...