Gå till innehåll

Explorer 8 kraschar


jorgeng

Recommended Posts

Jag installerade Internet Explorer 8 från microsofts hemsidan häromdagen när den kom ut i skarp version.

Allt verkade bra, men när internet explorer 8 var installerade och skulle starta kommer meddelande internet explorer 8 har

slutat att fungera, sedan startas explorer om, dvs skrivbordet försvinner och kommer tillbaka.

Om jag startar utforskaren kraschar den med, det går heller ej att starta kontrollpanelen som krashar.

Jag har via firefox3 lyckats ladda ner total commander så att jag kan starta excel-filer.

Jag har försökt köra systemåterställning med windows vista-skivan i, reparationen startar, det finns inga återställningspunkter

att återställa från, så det går inte heller att få en fungerande vista den vägen.

Någon som har någon ide hur jag får en fungerande explorer 8 och vista?

:(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går inte heller att installera internet explorer8 heller, då får jag meddelandet, "en nyare version av exploer 8 är redan installerad". Går det inte att installera explorer 8 går det väl inte att installera explorer 7 heller. Någon som har någon ide hur man löser det här, stenis?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går inte heller att installera internet explorer8 heller, då får jag meddelandet, "en nyare version av exploer 8 är redan installerad". Går det inte att installera explorer 8 går det väl inte att installera explorer 7 heller. Någon som har någon ide hur man löser det här, stenis?

Kan du starta datorn i felsäkert läge? Avinstallera i så fall IE8 när du är i felsäkert... IE7 återställs då automatiskt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Jag avinstallerade IE8 i felsäkert läge, efter omstart så är det samma problem igen.

Det hjälper inte vilken webbläsare jag kör om inte utforskaren fungerar...

Du har ingen riktigt Windowsskiva så att du kan göra en reparationsinstallation av Windows? Reparerar man så tappar man inga program eller inställningar, det är bara skadade systemfiler som ersätts med nya.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag avinstallerade IE8 i felsäkert läge, efter omstart så är det samma problem igen.

Det hjälper inte vilken webbläsare jag kör om inte utforskaren fungerar...

Boota upp på windowsskivan och gå till "reparerationsmenyn", där startar du kommandotolken och skriver sfc /scannow och trycker Enter. Detta kommer att starta en reparation av systemfilerna och kan ta ganska lång tid! När det är klart kommer datorn förhoppningsvis att fungera normalt igen och då måste du gå till Windows update och uppdatera systemet på nytt!

post-1936-1237757519_thumb.png post-1936-1237758315_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Boota upp på windowsskivan och gå till "reparerationsmenyn", där startar du kommandotolken och skriver sfc /scannow och trycker Enter. Detta kommer att starta en reparation av systemfilerna och kan ta ganska lång tid! När det är klart kommer datorn förhoppningsvis att fungera normalt igen och då måste du gå till Windows update och uppdatera systemet på nytt!

post-1936-1237757519_thumb.png post-1936-1237758315_thumb.png

Jag har vista och får problem vid uppdateringar typ ie 8 över 7 men eftersom jag har problem med ie 7 så skall jag testa nåt nytt dvs avinstallera java/flash/shockwawe efter att jag laddat ner och sparat ie 8 till skrivbordet, inaktivera tillägg i webbläsaren och sen nollställa webbläsarn, inaktivera program som går ut på nätet då och då / rensa med cclean/ starta om datorn och sedan sparka igång ie 8 och f*n om inte det funkar så funkar väl inget, någon som tror på denna metod ? .m

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet löst.

Efter att jag fått avinstallerat explorer 8 som fanns under uppdateringar, ej program så prövade jag att installera

explorer 8 igen och nu fungerade det. Det som hände var dock att pctools desktop maestro kraschade, men det kan man leva med.

Nu fungerar utforskaren och kontrollpanelen igen.

:rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...