Jump to content

Aktiveringsproblem

ITTOJO

Recommended Posts

Har problem med en Vista dator som uppdaterades, efter omstart var licensnyckeln plötsligt ogiltig. Det är en HP dator fabriksinstallerad. Har provat att skriva om nyckel, finns etikett på datorn med nyckel. Microsoft säger att nyckeln är ogiltig. Provade med systemåterställning men samma problem. Provade även med en av mina technet nycklar men även där sa microsoft att den var ogiltig.

Alla tips mottages tacksamt. Vill helst inte installera om, datorn innehåller rätt mycket viktiga program.

Ange din nycket som du har med datorn (antagligen den som sitter klistrad på undersidan), och sen ringer du och telefonaktiverar ditt Vista.

Råkade själv ut för detta nyligen, installerade vista och sp1 aktiverade.

Efter att alla update installerats så var den "oaktiverad" ringde in igen och aktiverade den

och sedan dess har det inte varit något problem.

Du har ju en "betald licens" och en giltig nyckel så bara ringa ms och få det ordnat.

Har problem med en Vista dator som uppdaterades, efter omstart var licensnyckeln plötsligt ogiltig. Det är en HP dator fabriksinstallerad. Har provat att skriva om nyckel, finns etikett på datorn med nyckel. Microsoft säger att nyckeln är ogiltig. Provade med systemåterställning men samma problem. Provade även med en av mina technet nycklar men även där sa microsoft att den var ogiltig.

Alla tips mottages tacksamt. Vill helst inte installera om, datorn innehåller rätt mycket viktiga program.

Vad som har hänt vet jag inte, men det är inga problem att få hjälp med en aktivering via telefon om du ringer Microsoft!

http://www.microsoft.com/sverige/msab/contact/default.mspx

problemet är att den bara fungerar "begränsat" dvs går bara att kolla om det är en giltig nyckel eller skriva i en ny. Kommer aldrig fram till aktiveringsguiden med telefonuppringning. Det har jag gjort massor med gånger.

Kan bara validera nyckel och den sägs vara ogiltig. Får även skriva i en ny nyckel men alla är ogiltiga enligt microsoft. (är garanterat lagliga och giltiga nycklar jag provat). Kommer inte in i windows får en webbläsare där jag validerar och skriver i ny nyckel.

möjligtvis om du kan köra "re-arm" tricket på något sätt för att komma in i Windows och aktivera detta därifrån.

Annars är det att ringa MS aktiverings linje och beskriva läget.

Kan bara validera nyckel och den sägs vara ogiltig. Får även skriva i en ny nyckel men alla är ogiltiga enligt microsoft. (är garanterat lagliga och giltiga nycklar jag provat). Kommer inte in i windows får en webbläsare där jag validerar och skriver i ny nyckel.

Låter som om det vore vista starter installerat . Jag har installerat det i en dator och får detta problemet som du beskriver.

Provat att skriva in detta i felsäkert läge?

Prova, tror det kan fungera att göra så

gick inte att aktivera eller skriva om nyckeln, efter samtal med Microsoft kom vi fram till att det bara var ominstallation som gällde, inte roligt. Tråkigt med vista som inte går att göra en reparationsinstallation på, där var XP bättre.