Gå till innehåll

Säkra bildsidor?


Recommended Posts

Jag kom i fundering på ett forum om bildsidor. Alltså webbsiter som man kan använda för att lägga in en bild på ett forum. Ett motorforum i det här fallet.

Jag har funnit www.forumbilder.se och tycker det fungerar bra och enkelt. Man hämtar en aktuell bild ur ett album i sin egen dator, och lägger in den på bildsiten (forumbilder). Sedan kopierar man och sparar en länk till bilden, och lägger in på ett forum. Allt fungerar, men disskusionen uppstår om bilden finns kvar på bildsiten eller om den är försvunnen när jag har lagt in den på forumet? Jag uppfattar det som att bilden är borta från bildsiten när jag har lagt den på motorforumet. Det finns ingen inloggning på bildsiten, ingen sökfunktion, ingen e-postadress till bildsiten, så för mig verkar det säkert mot intrång i min dator den vägen.

Tänker jag rätt eller fel?

För övrigt har jag Norton Internet Security och Internet Explorer 8, och båda säger att dom skyddar mot intrång från webbsiter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pici.se använder jag (och flera här), och det fungerar utmärkt. Jag har ett konto där, och kan skapa gallerier, välja om gallerierna/bilderna skall vara publika eller privata.

SkyDrive är ett annat utmärkt ställe att "hot-länka" ifrån...! Även annat än bilder! Man kan i princip lägga upp vad som helst! B)

http://skydrive.live.com/?mkt=sv-se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag själv inte använt just forumbilder.se men det brukar fungera likadant oavsett vilken tjänst. På det sätt du beskriver där du laddat upp bilden till forumbilder.se och sedan skriver in en länk till bilden i forumet så ligger bilden fortfarande på forumbilder.se's server. Vissa forum som har gott om serverutrymme kan erbjuda att spara bilden direkt till forumets server istället för att länka till den på en separat bild hosting tjänst.

Är du osäker så högerklicka på bilden i motorforumet och välj "Visa Bild" eller vad det kallas i din webbläsare, då får du fram endast bilden och länken till den står i adressfältet, där kan du se om den ligger på forumbilder.se eller någon annanstans.

Oavsett vilket så ska det inte vara bilden som ligger på DIN dator som används och således ska ingen trafik ledas dit.

EDIT: Hmm tidigare svar får mig att undra om jag misstolkade frågan? Var du ute efter alternativ till forumbilder.se?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...