Gå till innehåll

Inga av mina Live program fungerar...


Recommended Posts

Hej...

Varför får jag felmeddelande när jag startar nåt av min live tjänster? felmeddelandet är "Windows Live Communications Platform har slutat fungera"

Messengern, Live Mail, Photo Gallery fungerar inget av dom. Allt hände efter uppdateringen som messenger ville att jag skulle göra. Innan uppdateringen fungerade allt perfekt.

Jag har försökt installerat om, men det blir inte bättre. Jag har sök internet och hittat massor av användare som har problem, men det finns ingen problemlösning.

Vad har Microsoft skrivit om detta? Jag har inte sett någon info om att dom erkänner att nåt är problem med Live tjänsterna efter den senaste uppdateringen.

Jag har vista ultimate svensk ver på min dator.

nån som vet vad jag kan göra? se bifogad bild på felmeddelandet. post-10408-1237814791_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat att avistallera först.. innan du installerar igen.

Vilken version av messenger live har du?

Vad händer, eller får du några felmeddelanden vid ominstallationen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har löst problemet.

Ett annat messenger program va inte ett alternativ just nu, felet skulle hittas!

Jag har avinstallerat och installerat 3 gånger utan att nåt hände, inga felmeddelanden under installation visades, allt va helt OK!

Jag sökte på problemet här på internet och såg i ett forum att en kille hade samma problem. Han hittade ingen lösning, han stängde av de program han hade installerat på sin dator ett i taget och när han stängde ner VOIPlay så börja messengern fungera, jag gjorde samma sak och nu funkar min oxo.

Något i VOIPlay gör att Live messenger och email inte fungerar, undrar vad?

VOIPlay är ett program som används på www.spelarenan.se och fungerar ungefär som Ventrilo eller Teamspeak.

Det kanske finns fler program som skapa detta fel. Skriv gärna ner om ni hittar såna program.

VOIPlay

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 månader senare...
jag har samma problem och jag har inte voiplay jag vet inte vad som har hänt hur ska jag göra

det går inte avinstallera messenger heller :/

Jag vet inte vad som har hänt i ditt fall, men jag vet att det kan bli konflikter mellan liveprogrammen, och andra program som också använder ljud/video/chat/cam-funktioner. Jag vet också hur man avinstallerar messenger.... starta avinstallation av "Windows Live Essentials" under "Kontrollpanelen\Program och funktioner", så blir du tillfrågad vilka LiveProgram du vill avinstallera!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Har samma problem, med Messenger, efter SP2 och den 14/7!!!!!

Har gjort allt som tänkas, med CCleaner, ZAP Messenger, avinstallerat, installerat, reparerat, osv! Men en lite blågrön gubbe med rött kryss sticker upp sitt tryne längst nere till höger!

Kontakade Vista supporten som efter 3 dagar lade ärendet dött och hänvisade till MSN Live support, som nu sliter med mina dll filer och allt annat jag kan hitta av felrapporter!

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...